Jump to content

Min Land Rover D4 "Disco Stu"


CSSGT
 Share

Recommended Posts

Var litt aktiv her tilbake i 2016, kom i gang med å utforske litt med @Wiberg, men så skar det seg sånn at jeg ikke fikk vært med på hverken Vildmarksvegen eller Fullvoksen 4x4 som var på høsten 2016. Så kjøpte vi seilbåt vinteren 2017 og etter det ble det stort sett båt alle helger og ferier i 2017.

Men det har hele tiden ligget i bakhodet at man vil cruise litt i naturen, ikke minst siden @thorstein hele tiden produserer og legger ut fine filmer fra turer (ja, jeg holder deg litt ansvarlig Thorstein ?) .

Så gikk det som det måtte, plutselig hadde jeg byttet inn min 2016 Subaru Outback med en 2010 Land Rover Discovery 4 ?
Har lenge hatt lyst på en Land Rover, og den er jo fin å ha med seg i skogen også, så jeg kunne ikke finne noen grunn til å ikke kjøpe...

Jeg har i utgangspunktet ingen planer om å lage noen hardcore overlanding rig av den, men har fått på den 18'' felger med BF Goodrich KO2 AT dekk, og kommer sikkert til å montere litt beskyttelse på undersiden, men ellers er det familiebil med bagasjeplass som er hovedoppgaven.

I tillegg har vi som sagt seilbåt, så det blir (dessverre) begrenset med fri til dra på ekspedisjoner på land. Det er i alle fall sånn det har vært hittil.
Skulle det endre seg sånn at det blir mer overlanding er jeg ikke fremmed for å utvide med taktelt etc, men den tid, den sorg.

Håper imidlertid man får slengt seg på en tur eller to i året med overlanding.nu gjengen!

InkedIMG_20180421_202213_LI.jpg

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Mattilacken skrev:

Kul med en disco! Ar gode intresserad av dessa då jag funderat att byta bort Outlandern mot en sån!

Disco er helt konge, og de er råtøffe med litt grove dekk som den OP har. :)
Disco3 har sine svakheter, men stort sett alle deler er rimelige fra England og de er stort sett lettskrudde.
Disco4 med 3.0 har løst mange av svakhetene fra Disco3 med 2.7, så jeg ville heller gått for en slik hadde jeg vært deg.

Ta høyde for litt mer skruing enn på tilsvarende Toyota eller Mitsubishi. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
4 timer siden, CSSGT skrev:

Jeg gleder meg @thorstein!

Du ser ut som du er på tur hele tiden? Trenger vel knapt vanlig hus, holder med Toyota og taktelt? 1f609.png

Joda, prøver og få klemt inn en tur her og der! Prøvde og foreslå det for madammen at huset kunne selges og Cruisern er minst, hvis ikke bedre(spørr du meg) og bo i, meen fikk avslag på den gitt.. ? 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, iknutis said:

Disco er helt konge, og de er råtøffe med litt grove dekk som den OP har. :)
Disco3 har sine svakheter, men stort sett alle deler er rimelige fra England og de er stort sett lettskrudde.
Disco4 med 3.0 har løst mange av svakhetene fra Disco3 med 2.7, så jeg ville heller gått for en slik hadde jeg vært deg.

Ta høyde for litt mer skruing enn på tilsvarende Toyota eller Mitsubishi. ;)

Og så er de konge å kjøre på veien i tillegg, får frem smilet hver dag ?

Skal ikke erte på meg alle LC-eierne her, men på kjøreglede i hverdagen har LCene en liten vei å gå ?
(I alle fall de jeg har kjørt. Skal kanskje nevnes at da jeg byttelånte med en LC for en tid tilbake så var det en Audi A7 jeg lånte bort, og da er fallhøyden stor?)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hehe... prøver hele tiden å overtale dama til sommerferie på taket... men ikke lett.. så jeg har klarte ett kompromiss,bobil i 14 dager neste sommer i nord Norge!  Gleder meg.. så får jeg slenge meg på noen turer med Arctic trucks og overlanding  i mens.. skal på tur om 14 dager i jeepen! 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
1 time siden, CSSGT skrev:

Og så er de konge å kjøre på veien i tillegg, får frem smilet hver dag 1f600.png

Skal ikke erte på meg alle LC-eierne her, men på kjøreglede i hverdagen har LCene en liten vei å gå 1f60e.png
(I alle fall de jeg har kjørt. Skal kanskje nevnes at da jeg byttelånte med en LC for en tid tilbake så var det en Audi A7 jeg lånte bort, og da er fallhøyden stor1f609.png)

Agree to disagree! Neida, spørs jo veldig hva man er vant til. Men jeg stor koser meg i min LC på alle måter! Kanskje forbruket kunne vært litt annerledes, men sånne detaljer bryr vi oss ikke så mye om ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, thorstein skrev:

Agree to disagree! Neida, spørs jo veldig hva man er vant til. Men jeg stor koser meg i min LC på alle måter! Kanskje forbruket kunne vært litt annerledes, men sånne detaljer bryr vi oss ikke så mye om 1f601.png

LC er så tøff, så forbruk og eventuelt kjørekomfort ikke spiller noen rolle :) Og ingen kjøper vel en LC eller Wrangler for den saken skyld pga komforten ... da har jeg bommet i hverfall ? Jeg kom fra Porsche Cayenne til Jeep, men koser meg MYE mere i en jeep, spesielt når Arctic Trucks har svingt tryllestaven!

Men, det er jo litt hva man ønsker, for min del hopper det å spretter.. men, får til gjengjeld fremkommelighet utenfor traktorveien...?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jepp, til syvende og sist handler det om hva som får deg til å smile, og hva som tar deg frem der du har tenkt å kjøre ☺️

Eller hvilken av de du prioriterer.

Og her i paragraflandet er det ikke til å stikke under en stol at det har fordeler å kjøre noe som kan moddes godkjent hos AT. 

Av den grunn alene forsøkte jeg å overtale meg selv til å gå Toyota, men no luck... ?

Edited by CSSGT
  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...