Jump to content

Volvo XC70. Yay or Nay?


Kenzo
 Share

Recommended Posts

Hei. 

Etter en liten pause fra offroad biler så har jeg endt opp med denne...     Se det er mye populært å bygge overlanding/ langtur biler av disse. 

Vi får se hva det blir utav det. Sleng gjerne ut ideer om noen har :)

39036921_10156300616515169_583905768873394176_n.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

För ren overlanding tror jag det räcker gott med en XC70. 21 cm markfrigång och Haldex 4X4 räcker långt :)

 

Funderar själv på att köpa en XC60 som daily driver och även använda den till rena overlandingresor. 22 cm markfrigång ligger den på

För offroad och mer hard core overlanding har jag min terrängbil :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Er Viskose på denne . "2001 mod. Så slipper vedlikeholdet Haldex medfører.   Så lenge den fungerer får den bare skure å gå. Girkassen er ikke bra på denne , så gjevnlig flushing og vedlikehold er det jo på disse og.  Motor er 2.4 Turboen , så den er av den solide sorten da Volvo var heldige med 2.4 motorene. 

Ser på og heve den litt . 2,5" med Bad Sweede fjører. Litt større a/t dekk evt.  Ser at rails fra Navara D40 kler denna bilen godt. Ett roof rack og skid plater under , så er man godt i gang evt.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Største ulempen med viskose er at man må først få hjulslipp foran før bak-akselen kobler inn, og jeg husker bil-pressen testet XC70 på sand for å demonstrere akkurat dette.
Da grov hjulene seg raskt ned foran, og deretter bak. Men klart: slike situasjoner kommer man jo sjelden borti hvis man holder seg til grusveier som det groveste.
Og da er jo dette en veldig komfortabel transport, med et hyggelig drivstoff-forbruk.

Alle biler blir jo på en eller annet måte et kompromiss, og da er det bare opp til hver enkelt av oss hvor det kompromisset skal ligge. :)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...