Spm1. På bildet vil kylen ha spenning fra dynamoen når motoren går, fra servicebatteriet når motoren ikke går. I tillegg vil Smartpass kutte strøm til kylen når spenningen på servicebatteriet blir for lav.
Spm2. Ja du kan, men nei du bør ikke parallellkoble batterier sammen i bil og henger.
Spm3. Ja, Anderson fungerer fint utomhus.
Spm4. Et lukket AGM-batteri kan monteres i kupeen uten fare for gass eller syre-lekkasjer. LiPo-batterier fungerer på samme måten, men er mye lettere. Jeg gikk for 70AH AGM fra Biltema.
Når det gjelder Smartpass120 har den to primære funksjoner slik jeg ser det; dersom ingen av disse er veldig viktig for deg, kan du like gjerne droppe den og kjøre bare d250 (slik jeg gjør);
Battery Guard for å beskytte det sekundære batteriet mot total utladning
Dynamisk overstrømsvern for å håndtere midlertidige innmatinger og utmatinger av opptil 350A for hurtig lading