Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/25/2024 in all areas

  1. Delar denna här också. en liten video från när jag och sambon var ute och försökte köra över ett hygge men drivorna var för hårda. Varning för cringeig engelska 😂
    3 points
  2. Hej. Ny här på forumet, är en kille från Norbotten som tillsammans med sambon åker runt kors och tvärs i både Sverige och Norge, med både bil och motorcykel. Kört många långresor på hoj genom åren. men har även ett intresse för offroad med bil och att vara på väg i största allmänhet. Vi har sedan tidigare en Mercedes sprinter och för några år sedan så byggde vi ett eget taktält som framförallt jag blev rätt missnöjd med. Så tidigare i somras åkte vi till stockholm och köpte ett thule tepui kukenam. Tältet var enligt förra ägaren använt en enda natt. byggde egna flakbågar som jag tyckte gjorde att tältet hamnade på perfekt höjd I Stockholm på väg norröver. . Första natten i tältet någonstans efter klarälven i norge. Vi körde lite omväg hem via norge. Dom sista 2 bilderna är från förra helgen då vi besökte motorveckan I Lycksele, och passade på att fricampa vid Umeälvens strand några hundra meter från Lyckselecentrum. Bilen är en 2017 med 2.3 diesel, diffspärr höjd 2 tum och 33tums BFg. Väl mött där ute!. Ps: vad kul att det finns ett overlandingforum! blev väldigt glad när jag hittade denna site.
    1 point
  3. Ja jag jobbar med snöröjningen så jag har alltid en snöräv på flaket :P. Du hör helt perfekt. Den går som en påse med nötter.
    1 point
  4. Nu åker de interna beadlocksen ut. Tyvärr tyckte jag inte att de blev så bra. Jag har haft svårt att få slangens nippel att hålla tätt emot fälgen, ganska mycket obalans och så har det varit struligt att lufta ur däcket då innerslangen tätat mot nippeln. Nu får vi se om jag lyckas kränga av ett däck istället men förhoppningsvis slipper jag det. NU letade jag upp en bättre monteringsbeskrivning än den som följde med när jag köpte beadlocken. Länk Insåg nu att vi missade lite detaljer när vi monterade det Polska kit jag köpte. Men men, de får läggas åt sidan och så får vi se om jag gör ett nytt försök framöver.
    1 point
  5. Jag har fortfarande problem med tjuvström. Idag när jag kollade såg det ut såhär. Jag vet att det tidigare diskuterats vid hur låg batterispänning bilen kan starta. Hänger ju på lite olika faktorer utöver just spänningen, totalkapacitet på batteriet, temperatur, motortyp och stolek mm. Men faktum är att Jeepen startade med denna spänning vid ca 8 grader, startmotorn lät inte pigg och jag stängde av ljus och radio innan, men startade gjorde den. Nu står den återigen på laddning.
    0 points
  6. Så som det ser ut just nu blir det inga arrangerade turer från overlanding.nu då det är nedlagt. Bara forumet som lever kvar för stunden.
    0 points
×
×
  • Create New...