Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/28/2016 in Files

  1. Version 1.0.0

    17 downloads

    Hittade en fin plats att slå läger på som jag tänkte att jag kunde dela med mig av. Precis i utkanten av nationalparken Rondane, en bra utgångspunkt om man tänkt vandra i fjällen exempelvis. Ankomsten till platsen är väldigt diskret och väl på plats är det fritt från insyn från RV27. Ligger en fors ett par hundra meter från camp, bra att veta för den ljudkänslige. Lägerplatsen är uppdelad i flera sektioner, på den största ytan skulle jag säga att 3-4 bilar kan stå, men då tillkommer två små sektioner till för ytterligare någon bil till. Finns flera eldstäder med sten runt. Antal bilar: 3-4 minst Antal marktält: Betydligt fler Ved: Ganska utplockat på naturved, men då det är tallar runtomkring så går det förmodligen alltid att hitta fin tändved. Sjö/Strand ect: Nej, men inte så långt ifrån det. Friskt vatten finns nära i en fors/vattenfall. Tillägg: Första camp'en jag lägger upp så jag vet inte riktigt hur upplägget blir när jag trycker på knappen. Ni chefer får editera om det bör se annorlunda ut.
    6 points
  2. Version 3.0.1

    126 downloads

    Detta är den exakta vägen vi körde helgen den 12-14/8 2016. Spåret kräver sitt av både förare och bil och bilen bör vara utrustad med grova terrängdäck. Man bör helst köra den i sällskap. Den berömda Road of Bones är med, märkt som en egen rutt.
    3 points
  3. Version 1.0.0

    14 downloads

    Another short (8km) utility road in the Aurland II hydro power plant system, but with a twist - a dark and steep 3km tunnel through the mountain from FV50. The tunnel starts at 1050m asl and exits at 1250m, before the final section towards and Nyhellervatnet at and around 1450m. There is no lighting in the tunnel! It's a good place to pack a Zodiac. 5 years have passed since I visited, but this track should still be current and. This road and tunnel was also to bring materials and machinery into the Aurland II hydro power plant system, and a prerequisite for the aproval to the project was that the roads would be open to the public after the project completed. Most other hydro power plant developments in Norway was not subject to the same requirement for open utility roads, and these roads are usually closed or have limited access.
    2 points
  4. Version 1.0.1

    1 download

    Fin camping med en hög standard. Rena och fina toaletter och servicebygg.
    1 point
  5. Version 1.0.1

    2 downloads

    Enkel men väldigt trevlig camping helt nere vid havet. Rent och snyggt men inget servicebygg utan allt är ute i det fria. Billigt 3€ för två personer och en Overlanding rigg.
    1 point
  6. Version 1.0.1

    1 download

    Fantastisk fin camping helt nere vid Riga viken av Östersjön. Campingen har en fin restauarant med sittplatser ute vid vattenkanten. Toalett och dusch. God plats.
    1 point
  7. Version 1.0.1

    2 downloads

    Fantastisk camping nere vid havet. Har bar och restaurang med både god och billig mat. Dusch, wc och kök. Minigolf och klätterbama i träden.
    1 point
  8. Version 1.0.0

    11 downloads

    This is a short (8km) but unusual gravel road from FV50 to Store Vargevatnet. Unusual in the sense that it is one of the few roads I know of where you can drive (toll-free!) from 1150 metres above sea level to nearly 1500m. The road is narrow, and during the high season - be aware of camper vans and other not so suited vehicles. Camping is possible along most of the track, and the amount of possible hiking trips in the area is extensive, including a couple of small glaciers. The road was built to bring materials and machinery into the Aurland II hydro power plant system, and a prerequisite for the aproval to the project was that the roads would be open to the public after the project completed.
    1 point
  9. Version 1.0.0

    15 downloads

    Spåret går från väst Årjäng söder ut mot Dalsland på en blandning av grus- och skogsvägar. Spåret är mest tänkt att vara en typ av utgångspunkt vid planering av egna turer. Spåret innehåller till tider relativt tuff terräng.
    1 point
  10. Version 1.0.0

    12 downloads

    Spåret går på asfalt upp till Trängslet. Dom sista två milen går på grus. Längd: 71km
    1 point
  11. Version 1.0.0

    8 downloads

    Spåret går för det mesta på asfalt ner till Lekvattnet. Längd: 266km
    1 point
  12. Version 1.0.0

    16 downloads

    Med undantag av ca 2mil med asfalt är detta ett rent grusspår som tar deg genom vacker natur till Mora. Längd: 100km
    1 point
  13. Version 1.0.0

    32 downloads

    Spåret vi körde på Overlanding.nu´s vårträff 2017. Spåret passar i utgångspunkt dom flesta fordon, men det är flera platser där det behövs 4x4 med diffspärrar. Längd: 270.90 km
    1 point
  14. Version 1.0.0

    15 downloads

    Alternativ rutt till Vildmarksvägen, dvs mer fokus på grusvägar. Ser att det finns en del traktorspår i området öst Strömsund. OBS! Jag har inte hunnit köra spåret än. Jag tog fram det för tre år sedan och så blev det vattenkoppor på 2 barn i stället och sen blev det aldrig av. GPS rutt Vildmarksvägen.gpx
    1 point
  15. Version 1.0.0

    36 downloads

    Detta är ett fint spår med start i Charlottenberg som slutar i Töcksfors. Det går att köra spåret på en dag men om man delar upp det på 2 dagar så blir det minst stress. Spåret ägnar sig för lätt modifierade bilar och innehåller både sten och tilldels djup lera - lite beroende på årstid.
    1 point
  16. Version 1.0.0

    20 downloads

    Aursjøvegen Aursjøvegen overgår det meste Norge kan by på av spektakulære vegstrekninger. Fjellvegen fra Sunndalsøra i Sunndal kommune til Eidsvåg i Nesset kommune er 121 kilometer og inkluderer en 55 km lang bomvei anlagt i forbindelse med utbyggingen av Aura kraftverk fra 1947. På denne fantastiske turen kan du oppleve alpine fjell, godt tilrettelagte stier, Aurstaupet, Mardalsfossen og Eikesdals-vatnet, Dovrefjell- Sunndalsfjella nasjonalpark, helleristninger, seterliv, Aursjøhytta, Nesset prestegard, Visningsverk Statkraft og mye mer. Velkommen til en opplevelsesrik tur langs Aursjø-vegen med bil, sykkel eller til fots. http://www.visitaursjovegen.no/?div_id=1&pag_id=1 Se @thorsteins fantastiska bilder från sin resa på Aursjøveien
    1 point
  17. Version 1.0.0

    6 downloads

    Från Port de la Vall i Spanien till Andorra på det som ser ut som riktigt fina grusvägar.
    1 point
×
×
  • Create New...