Jump to content

Haakons LC90


haakonbs
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

2 skritt frem, 1 tilbake. Det viste seg at adapteret var feil, så det må lages på nytt. Har dog fått satt inn nye overhalte dyser samt fått bygd om en dieselpumpe (mer diesel). Dessverre så lakk det fra den ene dysa, men det bør være enkelt å fikse ?

Nå blir det tur i helgen og så får jeg sette inn bilen i verkstedet igjen etter det.

Da er planen følgende:

1. Bytte dieselpumpe - sette timing. Har lært et par ting her i forbindelse med bytte til mekanisk pumpe. Ettersom den mekaniske har kald start så må timingen settes utifra dette. Det har jeg ikke gjort på den pumpa jeg har nå, men på den ombygde pumpa er kaldstart fjernet så da er dette ikke noe problem lengre. Har også lært at den mekaniske pumpe leser RPM fra et annet tannhjul så det kan også forklare at min bil nå viser et lavere RPM enn tidligere.

2. Få på plass IC

3. Montere snorkel

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ja du fliser d4d motoren, når min var orginal å jeg lå i 100 km opp lierbakken, trykket gassen i bunn når jeg var under den brua før tunnelen og i utgangen av tunnelen så hadde jeg klart å få bilen opp i litt over 100 men under 110. Etter intercooler og chip, fikk jeg den nesten opp i 130. Toppfarten målt på en lang strekke i danmark ble 185 

Hvis du er forbi larvik engang, så har jeg litt stasj til 90ien liggende 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...