Jump to content

Diesel optimering av Nissan Patrol 3,0 2001 model.


Peter Christensen
 Share

Recommended Posts

Hei Folkens.

På Camp Moelv blev der snakket litt om diesel optimering runnt bålet.

Jeg synes vores Patrol  er veldig treg, til så stor motor at være, kan diesel optimering hjelpe? Jeg søker ikke racervogn og høy toppfart, men litt hurtigere akselerrasjon.

Også synes jeg gearkassen bliver veldig varm når jeg dra med meg henger, hvis vi skal litt opp av bakke, eller kjøre opp i høyde, som f.eks mod camp moelv, selv uten henger da?!!

Men det er kanskje helt vanligt med en slik "traktor"? :-D 

Mvh Peter.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Är det inte Patrol som har lite känslig motor mtp effektuttag?

Jag hade läst upp mig på det innan jag ökade effekten så det inte slutar på sämsta sätt.

Annars är en dieseloptimering något jag rekomenderar, gärna hos någon som verkligen kan det och dessutom ser till att växellådan följer med den evt ökade effekten.

I samband med optimering brukar man kunna få EGR-ventil bortprogrammerad samt DPF.  

 

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Wiberg said:

Är det inte Patrol som har lite känslig motor mtp effektuttag?

Jag hade läst upp mig på det innan jag ökade effekten så det inte slutar på sämsta sätt.

Annars är en dieseloptimering något jag rekomenderar, gärna hos någon som verkligen kan det och dessutom ser till att växellådan följer med den evt ökade effekten.

I samband med optimering brukar man kunna få EGR-ventil bortprogrammerad samt DPF.  

 

Takk Jon. Har ingen peiling på slikt, men vil følgelig ikke risikere noe. Jeg skal søke litt runnt. Men hvis der er andre "Patrolheads" på forum, hører jeg gjerne, gode som dårlige erfaringer. På forhånd tak. Peter.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Peter Christensen said:

Takk Jon. Har ingen peiling på slikt, men vil følgelig ikke risikere noe. Jeg skal søke litt runnt. Men hvis der er andre "Patrolheads" på forum, hører jeg gjerne, gode som dårlige erfaringer. På forhånd tak. Peter.

Du kan prata med @Metalwolf han har bra koll på detta tror jag👍

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Søk på australske forum og Facebook sider, mye å finne der. Varm automat kasse kan være dårlig olje, ta opp målepinnen og lukt på olja. Lukter det skikkelig vondt sånn søtligdrittspyheltj.lukt da har olja gått varm. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, pilten said:

Søk på australske forum og Facebook sider, mye å finne der. Varm automat kasse kan være dårlig olje, ta opp målepinnen og lukt på olja. Lukter det skikkelig vondt sånn søtligdrittspyheltj.lukt da har olja gått varm. 

Takk. Tenkte flushe automatkassa, nytt filter og olje. Kan man køle olje til automatkasse?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
21 minutes ago, Peter Christensen said:

Takk. Tenkte flushe automatkassa, nytt filter og olje. Kan man køle olje til automatkasse?

Det ska sitta en kylare till växellådan orginalt. Är den tät eller dålig så går väl växellådan varm antar jag.

En flush brukar göra underverk för automatlådor.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...