Jump to content

Lufttryck - Underlag och körning


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Eftersom jag är lat av naturen, och dessutom ääääälskar konverteringstabeller och liknande, så kunde jag inte låta bli att kombinera de två.

Nu sparat ner i mobilen, for offline use, som bild och PDF  :-)

Inser ju att man "lär sig med tiden" och knappast kommer att behöva tabellen - men ändå...

Då bilen idag drar betydligt mer med KM3'or än standardsulorna så spelar lufttrycket roll vid långkörning. Sedan är det ju bra att veta hur man ligger till när luften släpps ur :-) 

 

2020-02-19 09.41.36.png

PSI to Kg conversion.pdf

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Varför är man ibland så dum...?  😆 

JAG hade uppenbarligen redan snott och lagt in en tabell om lufftryck här ovan, för en tid sedan...  😕    Men nu, när jag kände att "en sådan tabell med lufttryck vore bra att ha i bilen"...   DÅ kom man givetvis inte ihåg tidigare alster utan snickrade istället till en ny, i Excel, och skrev ut o plastade in.  Varför såg jag inte denna innan...? :/ 

Hur som - denna kan kanske även andra nyttja.

image.thumb.png.701d6e7010d6f87385ba0fda83e2fedf.png

  • Thanks 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Shit vad temperatur påverkar trycket! Jodå, det visste man ju men när man får det presenterat i en tabell så blir det väldigt tydligt. 10psi i skillnad är make or brake i bland annat snökörning.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

19 timmar sedan, Wiberg said:

Shit vad temperatur påverkar trycket! Jodå, det visste man ju men när man får det presenterat i en tabell så blir det väldigt tydligt. 10psi i skillnad är make or brake i bland annat snökörning.

Exakt.  Spelar även en viss roll med detta om man under en dag kör från Göteborg med +2 till Norrland med -23 on arrival...   :-) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...