Jump to content

Suzuki Grand Vitara 2.4


Jloffe
 Share

Recommended Posts

Den här har jag rullat med i några år. Den köptes i syfte att kunna rulla lite enklare skog/traktorstigar som jaktbil.

Inga modifieringar är ännu gjorda för overlanding. 

Extraljus kommer monteras snart då jag har några liggande samt bättre däck när nuvarande är slut efter denna säsong.

1.jpg

  • Like 1
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

On 8/12/2020 at 12:23 PM, Jloffe said:

Den här har jag rullat med i några år. Den köptes i syfte att kunna rulla lite enklare skog/traktorstigar som jaktbil.

Inga modifieringar är ännu gjorda för overlanding. 

Extraljus kommer monteras snart då jag har några liggande samt bättre däck när nuvarande är slut efter denna säsong.

1.jpg

Välkommen 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Äntligen har jag fått ändan ur vagnen och skaffat nya hjul anpassade för annat än asfalt.

Nu rullar jag på BF Goodrich KO2 235/70R16 (tidigare 225/65R17)  12mm större diameter och 10mm längre ut pga annan offset på de nya fälgarna. (innerkanten ligger kvar på samma ställe.

JEO_6138 (2)a.jpg

  • Like 2
  • Thumb up 5
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
2 timmar sedan, Wiberg said:

Snyggt! Ser riktigt cool ut 👍.

@Lars 9k - Det blå på nya BFG däck hänger med sjukt länge - är det så länge sedan du bytte däck 😄😉.

Var i och för sig ett tag sedan jag hade vit text då det ej fanns till mina KM3.

Men på de tidigare KM2 tvättade jag bort det ganska lätt med varm vatten och diskmedel om jag inte minns fel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...