Jump to content

265/70R16 Mud Terrain däck tips


Tibbe
 Share

Recommended Posts

Tjena! 

Då mina äventyr pushar gränserna för mina Cooper Discoverer ATT så börjar jag allt mer snegla åt att införskaffa MT däck. Då jag är i behov av dimensionen 265/70R16 och då mängden däcktillverkare inom denna dimension är mindre vänder jag mig nu till er erfarna. Vilket MT däck rekommenderar ni för denna dimension? 

Anledningen till att jag behöver just denna dimension är främst pga slirskydd ämnat för den dimensionen. Varför vill jag då ha MT däck om jag har slirskydd? Främst för att jag vill kunna "smyga" längre med bilen på lågväxel utan att behöva tokladda för att ta mig fram, och inte behöva slå på slirskydd för kortare sämre sträckor. Är sträckan med väldigt dålig (rolig) sträcka för lång åker slirskydden på.

Ps. Är en äventyrsbil som till 90% går i terräng (främst dåliga traktorspår som inte körts på väldigt länge), behovet av däck som ska enbart rulla på asfalt är därmed liten.

Tack! 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Tråden ligger helt ok här.

Avseende tips på M/T däck i din storlek var det lite klurigare.

Jag har själv haft Bf Goodrich KM2 i den storleken, men de är ju ersatta med KM3, vilket jag själv kör med idag på den store Jeepen, fast i lite större dimension.

De verkar dock vara slut i lager på de flesta firmorna just nu i din storlek, men annars är det ett däck jag är mycket nöjd med.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tibbe said:

Tjena! 

Då mina äventyr pushar gränserna för mina Cooper Discoverer ATT så börjar jag allt mer snegla åt att införskaffa MT däck. Då jag är i behov av dimensionen 265/70R16 och då mängden däcktillverkare inom denna dimension är mindre vänder jag mig nu till er erfarna. Vilket MT däck rekommenderar ni för denna dimension? 

Anledningen till att jag behöver just denna dimension är främst pga slirskydd ämnat för den dimensionen. Varför vill jag då ha MT däck om jag har slirskydd? Främst för att jag vill kunna "smyga" längre med bilen på lågväxel utan att behöva tokladda för att ta mig fram, och inte behöva slå på slirskydd för kortare sämre sträckor. Är sträckan med väldigt dålig (rolig) sträcka för lång åker slirskydden på.

Ps. Är en äventyrsbil som till 90% går i terräng (främst dåliga traktorspår som inte körts på väldigt länge), behovet av däck som ska enbart rulla på asfalt är därmed liten.

Tack! 😁

 

20 minutes ago, Lars 9k said:

Tråden ligger helt ok här.

Avseende tips på M/T däck i din storlek var det lite klurigare.

Jag har själv haft Bf Goodrich KM2 i den storleken, men de är ju ersatta med KM3, vilket jag själv kör med idag på den store Jeepen, fast i lite större dimension.

De verkar dock vara slut i lager på de flesta firmorna just nu i din storlek, men annars är det ett däck jag är mycket nöjd med.

 

 

 

Det är dem jag är mest sugen på, får hålla koll om de kommer ut någon gång inom snar framtid i önskad dimension. 

Tack för ert tips!

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...