Jump to content

Overland Adventure Expo, 12-14 Maj 2023, hur var det?


Håkan Sandgren
 Share

Recommended Posts

On 5/19/2023 at 12:34 PM, Håkan Sandgren said:

Hade planer på att ta oss dit men livet kom i vägen, men ni som var på mässan kan väl skriva ett par rader (och kanske några bilder) om den så att man kan avgöra om det är något man ska satsa på till nästa år.

Jag är nog inte bäst på att svara på detta då jag var där under en dag bara. Men precis som du, så har jag förut funderat på om det är något för mig.

Jag är inte jättemycket för stora folksamlingar, samt om man ska vara där är det nog en idé att avsätta lite längre tid då det tar sin tid att faktiskt "titta" och snacka med folk om vad dom byggt/gjort. Typ en hel dag för min del, jag var där 14 - 20. Jag gick förbi en hel del fina byggen utan att hinna ta del av vad man faktiskt gjort.

Det är ju superkul och se vad andra gjort och få lite inspiration själv, jag är ju fascinerad i dom byggen där man verkligen byggt på egen hand, sånt är läckert och där fastnar jag mest. En hade byggt om en amerikansk skolbuss som han köpt i Spanien och hämtat och kört upp till Sverige, renoverat i 8 månader och kör runt med. Kingsize säng, kamin, kök, fullskalig spis toa etc. Wayfarer.bus på instagram.

Sen fanns där ju en riktigt fin Scania-lastbil, och som en ex Scaniait, så var jag förstås där och hängde. 2.4 miljoners-rigg! Cool.

Allt från världens hemmabygge till proffsiga byggen som lever på detta samt bilar med enklare modifikationer, en salig blandning, vilket är kul. Jag kan rekommendera att besöka eventet och känna på läget. Jag skulle ta med mig någon som har liknande intresse att hänga med också att bolla idéer med :)

Här är de bilderna jag tog från toppen av Scanialastbilen.

image.jpeg.cc5eadcba6a0d1fcc4d36ab9f81718ad.jpegimage.jpeg.da64f77a947676eae70bc5286746032c.jpegimage.jpeg.3db024474cf8478c4ccce639cd574a26.jpegimage.jpeg.952178d074768e4a7316daaadfcdbf84.jpeg

Panoramabild från Wayfarer.bus

image.jpeg.4772767815397ddbf28a6ef7e51b075b.jpeg

 

  • Like 3
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...