Jump to content

Shop to you drop


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Frugan gjorde mig uppmärksammad på wish.com, och möjligheten med att handla leksaker till barna.... inte visste hon att det fanns leksaker för stora pojkar (gubbar) också.

Så nu ligger det två fina "klappar" och väntar på pappa hos posten :) En "action-4k-GoPro" clone till Kr 698,- och en styck fastmonterad mini VHF-radio till kr 950,-

Jag återkommer om det är skit eller ok prylar.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Så där, då var det bara att leka :)

Hur mycket prylar som helst med till kameran. Så långt verkar den väldigt, väldigt bra och kanon kvalitet på 4K filmerna. Kul funktion som på GoPro med WiFi. Stabiliseringen (som jag inte har på min gamla "action" kamera) fungerar perfekt ?

image.jpeg

 

Notera storleken på denna VHF radion :D
Blir inga problem att hitta en plats för denna.

image.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
14 minuter sedan, MrWIB sade:

Återkom gärna med en Youtube film i 4K så vi får se kvaliten, känns nästan för billigt :P

 

 

Precis!! Man bör få bättre kvalitet med en GoPro för mellan 3999,- och 4999,- :)

Skall filma lite ikväll och kommer med mer information ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det sjuka är att efter att ha kikat lite på sidan så ser jag några grejer vi köpte i Georgien i somras för mindre än halva priset :) det finns mao ganska mycket marginal även på dessa priser, otroligt men sant!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Filmat i 4K men YouTube har konverterat den till 1080*60fps

Återkommer med fler testfilmer :) 
Nu har jag ingen GoPro att jämföra med, för det hade varit kanon intressant och filmat samma runda med två olika kameror. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Så... summerar upp det hela!

Resultatet är otroligt mycket bättre än den "action" kameran jag har sedan tidigare. Men någon 4K (GoPro killer) är det inte. Orsaken till det är att film formatet (storleken) inte kommer upp i det som krävs för att vara 4K, utan är närmare 2K format. Men för under 700,- kronor kan man inte räkna med annat. Den har WiFi funktion som fungerar perfekt, och en massa tillbehör.

Allt i allt är jag mycket nöjd med det jag har fått för pengarna :)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

26 minuter sedan, Andreas.E sade:

Filmat i 1080*60fps 

Förvånansvärt stadigt. För dom pengarna är det en "keeper"! Nya Xiaomi Yi 2 har även den bildstabilisering. Jag har använt Sony HDR-AZ1 som även den har stabilisering. Tycker resultatet är bättre än GoPro både på din film och det jag tagit med Sony. Hjälper inte med en skarp bild om den skakar en massa!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
43 minuter sedan, Ingvar Schön sade:

Förvånansvärt stadigt. För dom pengarna är det en "keeper"! Nya Xiaomi Yi 2 har även den bildstabilisering. Jag har använt Sony HDR-AZ1 som även den har stabilisering. Tycker resultatet är bättre än GoPro både på din film och det jag tagit med Sony. Hjälper inte med en skarp bild om den skakar en massa!

Absolut en "keeper" för dom pengarna!
https://www.wish.com/c/573b20e34173076086e91414

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...