Jump to content

Testkörning med taktält


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Testat att sova i vårt taktällt.

5wXLrOx

Bra testväder, åska, regn och rejält blåsigt, här är det uppsatt efteråt för torkning.

Funkade kanon, lite vatten letade sig in under madrassen men med tanke på vädret så var det helt ok.

Värmde upp med SORK sommarträff med kul terrängtipsrunda där man helst skulle röra vid frågorna och som avslutades med en enklare Trailslinga, en kanon dag.

Kompisen körde med sin dragbil, orginal 2011 WK2, Grand Cherokee då Wranglern stod hemma och väntade på reparation.

WMbNez3

Y5bTfuw

Ghu65P4

hBor0aZ

6zXftA1

tIwL8Wx

 

Gick bra med lite vinchhjälp uppför de brantaste partierna, men i Trailbanan tog det stopp när han la halva fronten, så nu har han två repobjekt. ;) 

DfgUNDg

Resultatet blev en 3:e plats 

Edited by Lars 9k
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Kanon!

Är du säker på att det är vatten som letade sig in? Jag upplever som oftast att min madrass är fuktig på undersidan, det blir någon form av kondens mellan den varma madrassen och golvet.

Fina bilder, trist för kompisen som måste skruva bil :( 2x

 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

@Andreas.E helt hundra att det var regn, hade ett blött parti längs ena kanten på undersidan av madrassen i linje med "gångjärnet".

Noterade dock två möjliga orsaker som kan ha bidragit, den ena var att en av bågarna till yttertaket/regnskyddet inte satt i sina hållare/fickor samt att  slejfen på utsidan som skall täck skarven vid gångjärnet inte satt riktigt tight monterad på den sida som blåsten låg på.

Lätt att missa lite detaljer när man grupperar för första gången och det blir i mörker klockan 23 ;) 

Kompissen får skylla sig själv då han egentligen skulle åka med oss om det blev stökigt, men hornen och tävlingsinstinken tog överhanden. Fast nästa gång blir det nog Wranglern för honom.

Dessutom slog han oss ..........:(

Edited by Lars 9k
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
1 timme sedan, Lars 9k sade:

Lätt att missa lite detaljer när man grupperar för första gången och det blir i mörker klockan 23 ;) 

He he.... Har vid ett par tillfällen satt upp mitt tält allt för sent, och efter allt för många... öl.... Ser inte ut dagen efter :D 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 2016-08-29 at 11.53, Lars 9k sade:

@Andreas.E helt hundra att det var regn, hade ett blött parti längs ena kanten på undersidan av madrassen i linje med "gångjärnet".

Noterade dock två möjliga orsaker som kan ha bidragit, den ena var att en av bågarna till yttertaket/regnskyddet inte satt i sina hållare/fickor samt att  slejfen på utsidan som skall täck skarven vid gångjärnet inte satt riktigt tight monterad på den sida som blåsten låg på.

Lätt att missa lite detaljer när man grupperar för första gången och det blir i mörker klockan 23 ;) 

Kompissen får skylla sig själv då han egentligen skulle åka med oss om det blev stökigt, men hornen och tävlingsinstinken tog överhanden. Fast nästa gång blir det nog Wranglern för honom.

Dessutom slog han oss ..........:(

Det var ju tävling... ?
Jag skyller alltid mig själv! Min fru skyller också alltid på mig. Speciellt den dagen.

Tacka vet jag plast som vrider sig rätt när det får ligga ute och solen skiner. Var en väldigt varm dag dagen efter. Det blev frontens räddning.
Och tack för winchningarna! ?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...