Jump to content

Träffkörning med lite extra


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Idag har jag packat färdigt inför helgens begivenheter.

Det blir först lite träffkörning med klubben och efter det skall jag och Per här på forumet, dra vidare på en tur med övernattning tillsamans med våra damer. För Pers del blir det invigning av hans taktält. Då vi även skall sticka ut en runda med båten och fiska så fick även årorna surras fast på taket.

Mer bilder och rapporter kommer efter hand.

Tizfq8E

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

God tur som man säger! 

Själv ska jag på en kort besiktning av Östfold Offroadklubbs körområde idag för att kartlägga inför träffen nästa helg. Alla som vill är välkomna - oavsett bilmärke. 

Vi ser fram mot en liten RR när ni är hemma Lars.

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Första delen av turen gick bra, det var 15 bilar som mötte upp på ett nytt körområde. Vi testade för första gången att köra runt Sturup Raceway vilket var ganska ok. I huvudsak körde vi längs ett endurospår som var ganska trångt  och knixigt men det var en del leriga partier också. Det gällde att hålla koll på grenar och lite vinchning blev det också, såväl av egen bil som för att hjälpa en del andra.

Dock blev det så pass tidigt kväll att vi inte hann ut på sjön innan det blev mörkt men tälten kom upp och en trerätters middag har avnjutits. Tranorna och gässen stör dock nattens lugn.

tJ3sboE

 

 

VS0524p

 

Här var det lite mjukt så vinchen fick jobba lite.

vd5Gxui

 

Med ett brytblock snett upp i ett träd så kom vi upp efter en stund. :)

FrHx5q1

 

Det gick inte bättre för nästa bil, tvärtom, det blir jobbigt när vinchvajern fortfarande är fäst under bilen när man väl kört fast!!

kQAxAAH

 

Campen börjar komma upp, då det är mer eller minde första gången vi reser våra tält fullt ut så tog det lite tid.

l18jfHv

Det blir fort mörkt i slutet av september! ;)

MCOXsUA

 

bPkf1Cf

 

FqcZVim

Edited by Lars 9k
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Lördagen bjöd på kanonväder och efter en härlig frukost blev det en liten fisketur.

Jag tror att vi fiskade abborre, svårt att säga då vi bara fick upp diverse växtlighet!

Jag är än så länge jättenöjd med mitt taktällt. :)

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...