Jump to content

Overlanding.nu ställer ut på Arctic Trucks Expo 12/11-16


Recommended Posts

  • Moderators

Arctic Trucks Expo.JPG

Vi kommer att vara på plats från det att Expon öppnar hos AT - mer info om detta kommer.

Välkommen till vår camp med lägereld och kaffe där det finns möjlighet att titta på filmer från tidigare resor. Vi pratar gärna om kommande resor och visar självklart upp utrustningen vi använder. Har du lust att registrera dig som användare så fixar vi det också :) .

Mer info kommer löpande här i tråden - då ses vi i Drammen den 12 november då!

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Moderators

Jag har ju helt glömt att skriva något om denna Expon som Arctic Trucks anordnade och våran deltagelse där.

Först vill jag tacka @thorstein & @Øyvind som ställde upp helt fantastiskt från början till slut! Ni är helt suveräna gubbar!

Klockan ca 10.00 så möttes vi hos AT i Drammen och började rigga till @macivars bil, @Øyvinds bil och Snövit ( Øyvinds bil stod iofs redan på plats med uppfällt taktält :) ).

Ivar hade med sig massa snacks från butiken han extrajobbar i, vi hade med oss gammal tunnTV som var rätt tjockTV som vi körde film från Kolahalvön i Ryssland, Recon Fullvuxen, Yoghurttur i Värmland etc etc. Vi fick dessutom AT´s enda kaffebryggare - väldigt strategiskt - så vi kokade kaffe så skjortan stog rätt ut då det hela tiden var en strid ström med kaffesugna Xpo deltagare som kom och tittade på film, drack kaffe och snackade Overlanding ( och huruvida allt på Snövit var inskrivet i vognekortet... ).

Börre, marknadsansvarig hos AT, estimerade att det var dryga 500 pers inom och det var fantastiskt fin stämning.

Några av high lightsen då:

- Presentation av världens största vinterdäck  - 44" från Nokia. De fick ett 35" att se ut som ett skotkärre/ trillebår hjul - helt perverst :) .

- Prototyp av godkänd, fjädrad & bromsad släpkärra/ henger på 35" eller 37". Detta ger fantastiska möjligheter för den händige.

- Ett helt galet intresse för Overlanding.nu och vad vi håller på med ( jag var tvungen att bita mig i tungan flera gånger för att lägga denna posten som nr 3 ;) ). Vi fick förfrågningar som vi inte kommer att kunna hantera på lång tid men det glädjer oss mycket att få äran av att bli tillfrågade.

- Hela gänget från forumet som dök upp - jag nämner ingen så glömmer jag ingen ;) .

Grymt kul och vi hoppas verkligen att vi får tillfälle att göra detta igen.

Eriksson & Wiberg

 

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...