Jump to content

Varför ökas priser på premium medlemskapet? ( Tvångsstartad av mod ☹ )


MFI9
 Share

Recommended Posts

Hmmm...

 

Det här känns inte bara bra..

Prishöjning på 44% utan att värdet på varan höjs, det är en kraftig inflation.

Förlorad exklusivitet vad gäller antalet medlemmar samt en avgift för arrangerade turer huvudsakligen arrangerade på platser som passar arrangören (som oftast är "lite långt bort" för oss i syd). Vilka "rabattavtal" som avses saknar jag spec på, det är ju något som måste vägas in när man avgör om den kraftigt höjda avgiften är värd att betala.

Jag förutsätter att ni gjorde en budget när den tidigare avgiften på 25 Euro (om jag minns rätt) och max 40 medlemmar sattes, vilket gör att det känns lite omotiverat med det nya priset om inte kostnaderna stigit i motsvarande grad. Kommer ni fortsättningsvis att hänvisa till jobb/familj/mm när saker som skall ske, drar ut på tiden eller kommer servicegraden och verksamheten att öka för oss betalande medlemmar ??

Och nej, jag har inga problem att pröjsa 36 Euro, men det skall kännas motiverat och det skall gå till något som man tror på. En lägre avgift gör att kraven inte är så höga men med stigande priser så kommer ni definitivt att behöva prestera bättre då det börjar likna en kommersiell verksamhet.

Mvh

Martin

Edited by MFI9
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Du sätter ord på mina funderingar @MFI9 jag tycker forumet är jättetrevligt på alla sätt, mitt deltagande på träffar i Värmland kommer nog inte heller framöver bli så stort. Jag bistår gärna med några kronor både för att hålla forumet igång och att det kan fortsätta utvecklas på det suveräna sätt som skett hitintills.

Men jag inser inte heller riktigt vad vi Premiummedlemmar betalar för, när vi framöver även skall betala för träffdeltagande. Jag är lite nyfiken på vilka utgifter som träffavgiften skall täcka? Självklart måste deltagarna täcka de utgifter som träffen medför men skall de även sponsra/betala träffledaren? Kan ju kanske vara rimligt om det i slutändan inte är ett "kompisgäng" som träffas och kör ihop utan ett köpt arrangemang vilker kanake är er tanke?

Självklart kan svaret bli att det står mig fritt att säga upp medlemskapet när jag vill men jag skulle gärna vilja höra lite mer hur ni tänker.

Ps. Kul att klistermärkena nu är på G :), kommer tröjorna samtidigt?Jag har inte fått svar på beräknad leveranstid de senaste gångerna jag frågat :(.

 

Gott Nytt År!!

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det där blev ju inte bra, då mitt inlägg var kopplat till tidigare text i ursprungstråden.

Så jag ska inte stå som starter på den här tråden.

Dessutom låst ursprungstråden, känns som om det blev lite obekvämt för herrarna som håller i forumet.

Tråkigt slut på 2016 !

Mycket illa av mod ☹

Edited by MFI9
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
22 minuter sedan, MFI9 sade:

Dessutom låst ursprungstråden, känns som om det blev lite obekvämt för herrarna som håller i forumet.

Men snälla människa! Om det hade varit obekvämt hade vi väll tagit bort alla negativa svar och poster?


Den tråden som du skrev i är menad som ren information som skall leva över tid. Det var inte tänkt att det skulle startas en lång diskussion. Du kan skriva negativa och konstruktiva poster var du önskar, men inte nödvändigtvis i alla poster.


Vi kommer att återkomma med ett svar till dig, men låt oss nu alla fira nyår med våra nära och kära.
 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Men Martin, om du känner ett så stort missnöje runt Overlanding.nu, hur vi driver det och oss administratörer. Så kan jag återbetala ditt medlemskap ur min egna ficka.
Bara skicka information via PM med konto nr + IBAN info så skall jag hantera detta omgående.

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Andreas.E sade:

Men snälla människa! Om det hade varit obekvämt hade vi väll tagit bort alla negativa svar och poster


Vi kommer att återkomma med ett svar till dig, men låt oss nu alla fira nyår med våra nära och kära.
 

Ja det där känns ju som ett moget och genomtänkt svar. Inte alls nedsättande.

Jag är övertygad om att nog alla medlemmar på forumet vill se ert svar, inte bara jag.

Klart vi ska fira nyår, återkom med besked om när ni är klara med firandet och det åter är okej att föra en saklig och trovärdig diskussion. Men vänta inte för länge, det blir så lätt dålig stämning då.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...