Jump to content

Amarok overland


Dennis Delin
 Share

Recommended Posts

Hej,

Ny på forumet och nyligen blivit med pickis.
Närmare bestämt en Amarok 2017 med GSX box från Alpha som jag tänkt utrusta som en overlander.
Planen till att börja med är att köpa mig ett fulllängds rack (typ front runner) samt ett par grövre däck med fälg till att börja med.
Nu till frågan får man plats med ett par 16" fälgar. Och hur stora gummin kan jag få plats med. Vad kör ni med på era Amaroks? Tittat på Cooper Discoverer STT eller BF Goodrich All Terrain KO2.

Edited by Dennis Delin
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Välkommen Dennis :) .

Blir spännande att följa bilens utveckling - är dessvärre helt blank på Amarok så kan inte hjälpa dig.

En telefon till Arctic Trucks i Norge borde ju kunna lösa en del frågor. De bygger ju om Amaroken så de om någon borde kunna svara dig.

Link to comment
Share on other sites

På original bil ville eg definitivt kintakta SEIKEL for råd!

AT & andre liknande aktørar vil "kun" kunne fortelle deg kva dei får til med sine respektive ombyggningar.

Personlig tenderer eg til tyske MICHAELIS som leverandør for prima pickup-konverteringar for overkommelige summar.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, pajeroramble said:

Här är det nån som har 16" på: wvamarokforum.net. Men du lär undersöka lite mer innan du slår till, årsmodell, ET, några moddningar på bromsok etc. Hitta en kompis med 16" fälg och prova, men håll koll på ET och är det tomfälg så kan däcket ta i fjäderben beroende på vilket du väljer.

Tackar! Bra länk!
Ska även kolla med Seikel och 4x4offroad för en eventuell höjningssats innan man bestämmer sig. Vill ju inte behöva köpa nya däck igen när man tycker det blir för smått :P

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...