Jump to content

Ideer till bagageutrymmes förvaring


MrWIB
 Share

Recommended Posts

Jag sitter alltid och letar efter tips och idéer om hur man bäst förvaltar sitt bagageutrymme.

Det vanligaste är väl att man bygger något system med fasta eller lösa lådor och placerar ev kyl där den får plats.

Tänkte det kunde vara roligt med en tråd (hittade ingen innan i vilket fall) där man kan presentera sin egen lösning eller bara tipsa om någon bra och ställa frågor kring detta.

För att exemplifiera (svårt ord ;) ) så hittade jag denna filmen (jag tillbringar alldeles för mycket tid på Youtube dessa dagarna :P ).
Tyvärr filmad med en potatis utan fokus, men riktigt bra setup på grejorna, blir sjukt sugen på att trycka in ett bord över kylen!
Skall leta rätt på lite bilder från mitt bygge för att eventuellt inspirera/avskräcka någon.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tittade just igenom min byggtråd och där finns faktiskt redan ganska väl beskrivet (från post #84) hur jag gjort min förvaring.
Med tanke på att jag inte gjort några ändringar alls sedan dess får jag väl erkänna att jag gjorde ganska rätt för min egen del från början.

Det jag kan rekommendera är att skaffa raka torra plyfaskivor, mina var det inte, utan vred sig vid tillsågning, vilket medför att jag inte har ett enda 90graders hörn på hela insatsen.
Tack och lov så är det ganska lätt att skära i plastlådorna som jag satte dit :) vilka är vanliga IKEA och även de håller efter några års "hård" användning.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...