Jump to content

Däcktrycksventil


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Blir ju latare för varje år som går, eller mer bekväm kanske det heter :) Sedan jag inte har några stora planer på att bygga CTIS system på min Patrol, kommer jag att skaffa justerbara däcktrycks ventiler. Så slipper jag springa runt bilen och hålla på.

sb2723_dacktrycksventil.jpg

http://fmv4x4.com/web/?wpsc-product=dacktrycksventil

http://www.4x4offroad.se/dacktrycksventil-smittybilt.html

PS! Hittar bara länkar till företag i Sverige, så om någon vet om försäljning i ex Norge? Hojta till :)

 

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Vill inte vara negativ eller gnällig och har inte använt dem själv, men ... Har läst att de är ganska (/väldigt) känsliga för smuts, det krävs inte mycket för att de inte skall vara direkt exakta, och då kör man helt plötsligt runt med olika däcktryck, och det är ju aldrig bra.
Själv använder jag mig av ARB E-Z Deflator släpper ner trycket snabbt som tusan och man kan få det ganska exakt med lite övning (man skall aldrig gnälla utan att ha ett eget förslag ;) ).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Har testat både justerbara däcktrycks ventiler och ARB E-Z Deflator och måste säga att Deflatorn är enklare mera exakt går väldigt fort och funkar alltid. Så om du inte handlat än så ligger min röst ligger på ARB E-Z Deflator. Sen kan du ju använda den som däcktrycksmätare oxå så en sak mindre man behöver ha i bilen:)

mvh

Henrik

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vel sjekk denne videon så kan du bestemme selv :-) 

Ronny Dahl forteller sin erfaring med dette :-)

 

Eller du kan gjøre som meg kjøpe noen av disse. Det fungere også meget bra . 

2000021927

fra biltema Dekkventil      artikkel 191333 koster 34,-  på 20 år har jeg mistet kun 1 nåleventil  men har alltid med meg 4 stk i bilen for å være sikker ;-) 

da jeg ha faktisk klart å kjøre av hele ventilen på felgen  2 ganger... 

2000028392

ventiler    50 pakk koster 159,- 

 

968_lufttrykkmaler51.jpg

Denne kjøpte jeg på bilxtra da den har psi også (ja jeg innrømmer det psi er avleggs) 

lufttrykksmåler

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Jeepcj8overlander
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har använt däcktrycksventiler på min 13 bil i snart 10 år och de har för mig alltid fungerat väldigt bra och har man 6 stora däck som jag tar det en evighet att släppa ur luften ett däck i taget.

Vill ändå varna för de ventilerna som FMV4X4 säljer/sålde, de är precis som ni beskriver inte så exakta.

Mina Staun däremot fungerar klockrent, jag har 4 staun och 2 FMV och eftersom FMV´s inte riktigt går att lita på har jag dem inställda på ett lite högre tryck och avslutar jobbet med Staunventilerna.

http://stauntyredeflators.com.au/ 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...