Jump to content

Robens Outdoor


Spoon
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg hjemme igjen. Som den idioten jeg er så tenkte jeg ikke på å ta med meg sovepose, da kunne jeg ha overnattet i Femundsmarka. Det var et fantastisk vær og 20 grader i vannet, høyeste vanntemperatur i fjor var 11 grader. Kjører på knappe to timer, så kunne bare stått opp tidlig i morgen og kjørt direkte på jobb.

Skal sette opp teltet i løpet av helgen og komme med en liten rapport.

  • Like 2
  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutter siden, iknutis skrev:

Urutinert av deg. 1f602.png

Var sikker på at det ble overnatting nå.

Henting av telt ble bråbestemt, så hodet klarte ikke helt å koble at det kunne være fint å overnatte?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Teltet ble testet på snarturen til Värmland forrige helg. Hadde en prøveoppsetting hjemme i hagen før jeg dro på tur. Så også på Robens sine filmer på YouTube, det var noen bra tips å hente der.

 

Teltet er helt ok å sette opp alene. Legg ut teltet, stram opp gulvet, sett i plugger, inn med stang og fest barduner. Duken er en blanding av bomull/polyster så med tanke på nedbør er det nok en fordel å stramme opp duken ordentlig med bardunene. Forøvrig veldig behagelig å håndtere litt grovere duk enn tynn polyester som jeg er vant til fra fjelltelt og lavvo. Alt på teltet virker overdimensjonert og veldig holdbart. Full ståhøyde (185 cm) midt i teltet, det er behagelig å kunne kle på og av seg i stående oppreist. Teltet skal ha plass til 5 personer, men da skal de være gode venner, og snu seg synkront. Hvordan produsenter regner ut slike ting stiller jeg meg litt undrende til. To stk senger gir god plass til bagasje og annet stash i tillegg. En familie med to store og to små vil også kunne leve ganske komfortabelt i teltet. I "forteltet" er det ikke gulv, så der tror jeg at jeg skal prøve å få formsydd et løst gulv, dette vil hindre at du drar med så mye gress, sand etc inn i teltet. Når teltet skal pakkes ned så kommer det gledelige, oppbevaringsposen er stor nok! Ofte synes jeg at telt må rulles sammen med millimeterpresisjon, dette teltet kan rulles sammen, og slippes ned i posen som har to kompresjonsremmer som strammes til slik at posen blir fast og fin. Dette er ikke et telt du tar med deg i sekken på fjelltur, det veier 9,1 kg, så det passer nok best på biltur.

Edited by Spoon
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...