Jump to content

Den svarta Hummern.


Martin Sand
 Share

Recommended Posts

Hejsan alla äventyrare!

Några av er fick som hastigast se min H3a på Expon den 22a. Jag börjar med ett tack för det mycket välkomnande mottagandet. Vilket härligt gäng! Ser fram emot nästa gång vi ses, rain or sunshine. Min H3a är utrustad från fabrik med Adventure package och Luxury package vilket innebär 4:1 transfer case och diffspärr,även skinnsäten, premium ljudsystem med inbyggd sub. 

Varför välja en Hummer för overlanding? Kanske inte det självklara valet, heller ej det initiala. Min goda vän hade till hösten 2018 ägt denna i 12 år och lagt ca 5k mil på denna tid, med stigande bensinpriser och de blygsamma milen per år så var det för honom dags att avyttra. Över x antal staketöl och tillhörande skvättar whiskey så var nycklar bytta och regbevis påskrivna. Mäkta förvånad när jag inte kunde låsa upp "min" Audi dagen efter. -Just fasen, jag bytte ju bil i natt! 

Jag har inte ångrat mig, det är en fantastisk bil, potent i skogen, bekväm på långtur. Visst, den har lite 50centvibbar,kanske en skugga av -tittapåmig! Men den har tagit mig dit jag behöver i alla lägen, vare sig det är till stugan upp emot Trängslet där snöplogning är nära obefintlig, eller diverse fjälltjärnar runt i landet. 

Mina resor har hittills haft flugfiske som ledmotiv, med allt det innebär. Kör nu med ett Campinettetält, ett marktält som erbjuder möjlighet att integrera bilen i tältet, du kan med andra ord öppna bildörrarna in i tältet och då använda bilens bekvämligheter. Ett smittybilt awning åt motsatt sida används. 

Men ett taktält står på önskelistan. 

Jag bifogar några bilder på hur den ser ut i nuläget. 

Mvh Martin Sand 

@mm_motors_sweden 

Adventure is out there. 

 

IMG_20190123_203826.jpg

IMG_20190208_133456.jpg

IMG_20190208_133807.jpg

Screenshot_20190823_081439.jpg

Edited by Martin Sand
  • Like 13
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Filip Gustafson said:

Cool och ovanlig bil det där. Vad har du för planer gällande inredning m.m? 1f601.png

Tackar så mycket!

Just nu har jag ett enkelt lådsystem på hjul. El/kamerautrustning. Matlagning/camp. Verktyg/fiskeutrustning. 

En box för bilrelaterat finns med oljor, tow straps, shacklar spadar osv. 

Takboxen innehåller tält, spadar, liggunderlag, flugspön, fällstolar, vadare, m.m 

Kapade till en limträskiva och placerade den på gummikuddar mellan de bakre rutorna som ett extra hyllplan. Fällbara ben ska monteras så den kan användas som bord. Ska även målas med en bedliner. Tailgate bord för gasolköket sitter. 

Ett extra batteri med brytare på gång. 

Tar en bild på setup som den ser ut för tillfället, detta är en provisorisk lösning som jag faktiskt blivit bekväm med. 

Mvh Martin Sand. 

Edited by Martin Sand
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 8/23/2019 at 10:41 AM, Wiberg said:

Fantastiskt trevligt att mötas igår Martin! Hjärtligt välkommen - igen :) .

Hoppas vi har lite bättre tid nästa gång vi träffas - till både fiske och evt en kall ;)

Sent svar, varit i Yellowstone national park en tid. Vilka riggar jag sett! Otroligt många overlanders! 

Ser fram emot nästa gång, skönt gäng likasinnade! Vända på någon kall med trevligt samkväm och en eld. 😁👌🍻

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2019 at 12:09 PM, CampForCer said:

Coolt!

Roligt med en annorlunda bil. Skall bli kul att se den live. Missade den på Expo’n, kanske för att jag åkte tidigare.

Låter som ett intressant sätt att köpa bil... :-D 

Tackar ödmjukast! Som sagt, kanske inte det första valet för de flesta, men då den fanns tillgänglig så nära och idén med att byta bil sent om solsken kändes både relevant och självklar så fick det bli på detta vis. Har dock gång på gång sett mina förväntningar om fastkörning omvända. Och den sticker ju ut som en Sore thumb. 🤷‍♂️😉👍

  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...