Jump to content

förvaringsbehållare (lådor,påsar,väskor,mm)


Håkan Sandgren
 Share

Recommended Posts

Vet att det har diskuterats tidigare i flera trådar, men de har varit mer riktade mot lådor att ha på taket. Det är inte de jag är intresserad av i den här tråden utan av vettiga förvaringsbehållare att ha inuti fordonet.

Euroboxar finns i alla möjliga storlekar och utförande. Jag använder själv några av dessa.

En del smågrejor så som glödlampor mm förvarar jag i en gammal necessär som har blivit över.

Eurobackar Med gångjärnslock 40 x 30 x 23,5 cm, Handtag stängt - AUER Packaging - Tillgänglig från 1 st.Necessär i terpulinmaterial i färgen rosa som passar att resa med.

Har börjat titta lite mot den klassiska svensk ammoboxen. Men har inte riktigt någon erfarenhet av den, förutom från lumpen men den var för ett bra tag sedan och kan inte riktigt minnas detaljerna om den. Hittade en annons för 250:- st vilket känns ok. Men är det något att satsa på?

Vad använde du och har du någon erfarenhet av den svenska ammoboxen?

lada972.jpg  

 

 

Edited by Håkan Sandgren
Link to comment
Share on other sites

Tjena!

 

Ammoboxarna är kalasbra tycker jag, själv förvarar jag ammunition i dem men de skyddar innehållet förträffligt.

Nackdelen är kanske priset... snål som man är tycker jag att det är hutlöst med 250kr för en överbliven "tomkartong".

Gissar att det är denna annons du tittat på?

Ammo Låda Plåt 5.56 – Kvibergs Överskottslager

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Johannes N said:

Tjena!

 

Ammoboxarna är kalasbra tycker jag, själv förvarar jag ammunition i dem men de skyddar innehållet förträffligt.

Nackdelen är kanske priset... snål som man är tycker jag att det är hutlöst med 250kr för en överbliven "tomkartong".

Gissar att det är denna annons du tittat på?

Ammo Låda Plåt 5.56 – Kvibergs Överskottslager

 

Du hittade den också :)

250kr jämfört med alla "coola" lådor för något dyrt märke känns ändå okej. Men du har rätt i sak.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
9 timmar sedan, Håkan Sandgren said:

Har börjat titta lite mot den klassiska svensk ammoboxen. Men har inte riktigt någon erfarenhet av den, förutom från lumpen men den var för ett bra tag sedan och kan inte riktigt minnas detaljerna om den. Hittade en annons för 250:- st vilket känns ok. Men är det något att satsa på?

Vad använde du och har du någon erfarenhet av den svenska ammoboxen?

lada972.jpg  

 

 

Just de ammlådornas fördel är ju att de är bra att bära, tål stryk och går att räta om de blir buckliga.

Nackdelen att de är lite onödigt tunga, skramliga om de står mot något av metall och ”taskiga” mot sin omgivning.

Sen kan jag också tycka att någon förser sig när man tar 250kr för tommembalage, men det är ju marknaden som styr.

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 8/15/2023 at 5:37 PM, Lars 9k said:

Just de ammlådornas fördel är ju att de är bra att bära, tål stryk och går att räta om de blir buckliga.

Nackdelen att de är lite onödigt tunga, skramliga om de står mot något av metall och ”taskiga” mot sin omgivning.

Sen kan jag också tycka att någon förser sig när man tar 250kr för tommembalage, men det är ju marknaden som styr.

fördelarna som du beskriver, har du hittat dem i en annan produkt ?

Det är väl just de fördelarna som "kräver" att de blir lite tyngre = tål stryk, skramliga (gissar att det är handtagen) = bra att bära. 

Priset är vad det är...

Om jag har fattat det rätt, rätt mig om jag har fel, så använder ni @Lars 9k mest rullar, bags och påsar för att hålla ner vikt och volym, eller? Om vi bortser från köket.

 

Edited by Håkan Sandgren
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...