Jump to content

Mrvikan's AT35


Mrvikan
 Share

Recommended Posts

Endelig en bil med stor B! Kom over denne stakkars Hiluxen å følte med en gang at denne burde reddes.. Så da ble det en biltur på 95mil t/r å bilen ble min. Den røde er nå solgt, så dette blir den nye overlanding bilen. 

Bilen er en original AT som har vært en tur på siden. Planet er bulkete samt at tak å høyre hjørne på hytte har fått en trøkk. Over tid skal denne bli rettet opp å få den behandlingen den fortjener. 

Bilder er fra turen hjem over Dovrefjell. En tur som gjorde meg sikker på at dette er det grommeste man kan eie når det gjelder hilux :) 

IMG_0386.JPG

IMG_0388.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Alu planet på bilen er et ombygd plan fra en transporter med en ombygd topp fra en Dodge. Genialt på sin måte å faktisk godkjent hos BT. Proff utført av verksted med ekstra bredding av speil. 

Personlig følte jeg at bilen så absolutt trengte å få på det originale planet, selvom det er bulkete å fælt. Så i går startet jeg ombyggingen. Samtidig har jeg fjernet alt av LED barer da den på taket var altfor stor (52") å ikke pent plassert. Den nedre er å fjernet. 

IMG_0399.JPG

IMG_0400.JPG

IMG_0402.JPG

IMG_0404.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag vil gå med på å få koblet lysene bak på bilen, få diesel koblingen ordentlig på plass samt å bytte glødeplugger. 

Videre plan er å få tak i seter bak samt sæler så barna mine kan være med på turer i sommer. Så om noen skulle vite om dette, vær snill å ta kontakt. Er en 2000mod. Brukte 4måneder på å finne til den røde, så vet de er vanskelige å finne. 

Funderer å på om den bøylen foran burde bli svart! Hva anbefaler folk å bruke på chrome? Hva sitter av lakk å hva bør jeg gjøre av forarbeid?

Et lite stemningsbilde er aldri feil :) 

IMG_0385.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Såg den blei lagt ut for salg igjen. Såg ut som et overkommelig prosjekt mtp skaden. Vurderte bilen et kort øyeblikk & slo det deretter ifra meg.

Du kan av og til snuble over brukandes heile plan på hoggarane.

Chrom bøylen din hadde eg valgt å latt bli pulverlakkert. Gjordt rett så held pulveret. La dei som pulverlakkerer avgjere åssen forarbeid dei ønsker :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Tøft! Blir morro og se det ferdige resultatet og veien ditt :) 

Bøylen kan du vurdere og bruke plastidip også, gjorde det på bøylen både foran og bak på gamle bilen, fungerte bra det, og skulle du være uheldig og ripe/rive av litt så er det bare og spraye på igjen ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, thorstein skrev:

Tøft! Blir morro og se det ferdige resultatet og veien ditt :) 

Bøylen kan du vurdere og bruke plastidip også, gjorde det på bøylen både foran og bak på gamle bilen, fungerte bra det, og skulle du være uheldig og ripe/rive av litt så er det bare og spraye på igjen 1f44d.png

Det blir nok en lang vei å gå, men en artig en sådan :) I første omgang blir det å få seter inn, om de finnes der ute.. Så får vi se om det blir plan eller hytte som får pleie først. Men, nå har jeg en lovelig bil å overlande med. (Nøye påpekt av madammen) 

Takk for tips, plastidip skal handles inn å prøves. Må det pusses først så det "biter"? 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, SafariTec skrev:

Grattis!

Såg den blei lagt ut for salg igjen. Såg ut som et overkommelig prosjekt mtp skaden. Vurderte bilen et kort øyeblikk & slo det deretter ifra meg.

Du kan av og til snuble over brukandes heile plan på hoggarane.

Chrom bøylen din hadde eg valgt å latt bli pulverlakkert. Gjordt rett så held pulveret. La dei som pulverlakkerer avgjere åssen forarbeid dei ønsker :-)

Det var først når han sa at det originale planet var med jeg bestemte meg for å handle ;) Å heldigvis var bredderne hele.. 

 Nytt plan står på listen, men først seter.. Må følge et "lekebudsjett" som fruen kaller det.. Hehe.. 

En sånn winsh bumper har jeg drømt om lenge, men de enste jeg liker å finner er tilslags i USA, England eller Australia! Å de koster en formue.. ? 

Link to comment
Share on other sites

Da var planet på plass igjen å bilen så plutselig "bra" ut.. synd det er så rynkete, men MYE bedre enn det andre! 

Litt jekking av bredden på planet så smatt jaggu lemmen på plass å ? Skvettlappene fikk sin fortjente plass å kobling av lys ble gjort. LED baren foran fikk ny midlertidig plass bakover. Gjorde mye på utseende syntes jeg, å lyste opp litt i overkant bakover.. 

IMG_0407.JPG

IMG_0410.JPG

IMG_0411.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
10 timmar sedan, Mrvikan sade:

Mangler en skvettlapp foran på bilen, men finner ikke riktig type med "Arctic Truck" merke på inne på nettsiden dems. Noen som vet hvor man får disse da? 

Du må ringa dem tror jag. De säljer bara orginalskvättlappar till bilar de har byggt om. Därför har de inte dem i netshoppen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Mrvikan sade:

En sånn winsh bumper har jeg drømt om lenge, men de enste jeg liker å finner er tilslags i USA, England eller Australia! Å de koster en formue.. 1f61c.png 

Det er iallfall 2 leverandørar i søndre Østfold som vil kunne bistå deg. Du slepp å ro fjordane langs etter vatn

?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
23 timer siden, Mrvikan skrev:

Det blir nok en lang vei å gå, men en artig en sådan :) I første omgang blir det å få seter inn, om de finnes der ute.. Så får vi se om det blir plan eller hytte som får pleie først. Men, nå har jeg en lovelig bil å overlande med. (Nøye påpekt av madammen) 

Takk for tips, plastidip skal handles inn å prøves. Må det pusses først så det "biter"? 

Neida, bare vaske sikkelig med noe som fjerne smuss og fett, så spray på ?? Bare ikke bruk avfetting eller noe sånt på ferdig plastidipa bøyle, da løsner den ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, SafariTec skrev:

Det er iallfall 2 leverandørar i søndre Østfold som vil kunne bistå deg. Du slepp å ro fjordane langs etter vatn

1f607.png

Jasså? Nå ble jeg nysgjerrig ? Hakke lyst å ro i fjordene med mindre jeg må.. Hehe.. 

Har du noe firmanavn eller side jeg kan gå inn på? 

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, thorstein skrev:

Neida, bare vaske sikkelig med noe som fjerne smuss og fett, så spray på 1f44d-1f3fb.png Bare ikke bruk avfetting eller noe sånt på ferdig plastidipa bøyle, da løsner den 1f61c.png

Dette må prøves på bøylen foran å bak, helsvart på mørke blå må bare bli tøft ?? Dumt spørsmål kanskje, men vask av bil i hall med skum/avfetting først vil altså ødelegge dippen? ? Hvordan vaska isåfall du bilen da? Hehe 

Link to comment
Share on other sites

Litt kose jobb i dag? 

Ingen parklys virka når jeg henta bilen å de i ekstralysene var ikke koblet til. Så kveldens jobb var bare morro. Trekke litt kabel å bytte litt pærer. Samt nye 150% osram H4 i hovedlyktene. Bare dette lille her utgjorde en voldsom glede i hverdagen som måtte deles. 

IMG_0425.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
2 timer siden, Mrvikan skrev:

Dette må prøves på bøylen foran å bak, helsvart på mørke blå må bare bli tøft 1f44c-1f3fb.png Dumt spørsmål kanskje, men vask av bil i hall med skum/avfetting først vil altså ødelegge dippen? 1f62c.png Hvordan vaska isåfall du bilen da? Hehe 

Vanlig såpe osv er null stress, tenker på mere kraftige saker, som skal løse opp asfalt dritt osv. Vaska den helt vanlig i hall så det gikk bra ??

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9.3.2017 at 19.53, Mrvikan sade:

Jasså? Nå ble jeg nysgjerrig 1f605.png

Har du noe firmanavn eller side jeg kan gå inn på? 

Eg ANTAR Håvard hjå "Stranden Mekaniske" i Halden kan bistå deg med ein custom løysning.

Alternativt kan undertegnede med hos SafariTec supplere både fangar & winch. Send meg ein PM så tar vi dette deifrå :-)

Lykke til med prosjektet

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den 9.3.2017 at 22.09, Lars 9k skrev:

Vad är det för specifikationer på en sån här bil? Höjning, spärrar, skydd mm? Är utväxlingen ändrad?

Helt ærlig så er jeg ikke sikker. Skal ta kontakt med AT i morgen i håp om at de kan fortelle meg mer eksakt.

det jeg vet er at det er 3" BL, 2-3" heve sjakler samt dempere å fjører fra OME. Ingen sperre utover original, skydd er original. Det er kappet ut i torpedoveggen for å få plass til hjul. Utvekslingen må være forandret da bilen er meget lat, kan ha noe med 35" å gjøre. Men bilen ligge i ca 2200omdreinger når farten er ca 100kmt. Så virker å være drevet for landevei.. 

Link to comment
Share on other sites

Etter desperat jakt kom jeg over seter å belter... ? De kostet meg en tur på 65mil samt en liten formue. Men det er de verdt?  setene skulle selvfølgelig ikke passe 100%.. Samme problem som i forrige lux. Men da med andre seter som å skulle passe. Dog etter en liten sveisejobb satt de som originalt. Feste seler å bestille time hos BT så satser vi på hvite skilt ila kort tid.

IMG_0431.JPG

IMG_0432.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Liten update.. 

Seter å seler er montert samt litt lydisolering. Drop in time hos svv på tirsdag i håp om hvite skilt. Ellers har det vært en svært hyggelig mann å kjøpt det gamle alu planet mitt. Han kunne samtidig friste med et Howling moon taktelt han skulle selge. Så det ventes i spenning på at han skal gi meg klar bane til å handle telt.. 

Noen som har erfaring eller har hørt om dette merket før? Googlet litt å de er visst en stor aktør som har drevet på i mange år. 

IMG_0442.JPG

IMG_0443.JPG

IMG_0452.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...