Jump to content

Älvdalen, Trängslet, Särna


Spoon
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som har vært i Trängslet, Sveriges høyeste dam, i Älvdalen?
Ligger mye fin grusvei på nord/østsiden og opp til Särna ser det ut som. Militært øvingsområde, men skal ikke være noe problem om man sjekker at det ikke er øvelse der først. Vil tro det er mulighet for litt offroad i og med at det er et øvingsområde. Vet at det ble arrangert offroadtreff der sist på -90 og først på 2000 tallet. Tror Sweden Offroad Tour kjørte via skytefeltet i Trängslet i 2003.
Har også lest om den gamle "banvallen" som visstnok går helt fra Malungsfors via Sälen til Särna. Vet at det kjøres mc på deler av den, om den er farbar med bil vites ikke. Noen som vet mer om dette?

Jeg skal prøve å ta en tur over til Älvdalen og Trängslet i løpet av høsten.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Som jag skrev tidigare Henrik så var vi i området förra året när vi körde Vildmarksvägen. Tittade på en av mina kartor över området och det ser ut som om det finns mycket fint där. Jag tror nog att turen som sådan är fantastisk den oxå. Kul med ett nytt område att utforska :) .

Jag är med!

Det var här vi hade minus 6 grader i September oxå ;) . Hör jag lavvo och ovn?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Lavvo og ovn høres ut som en bra plan. Tortyrinstrumentet fra Feltema (feltseng fra Biltema) blir også med tror jeg. Jeg har ikke sett på andre kart enn de jeg har funnet via litt googling, og kombinert med litt lokalkunnskap så ser det ut som et veldig spennende område ja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ryktet om 7-10 september stemmer. Jeg må bare få avklart at jeg kan ta fri fra jobb den 8.

Jeg vil gjøre oppmerksom på at dette er en privat rektur der hver og en må ta ansvar for seg selv, men ingen skal bli stående igjen alene i "villmarken". Turen vil foregå på helt ukjent område, ihvertfall for meg, det vil bli mye prøving og feiling underveis som fort kan ta litt tid. Finner vi mulighet for litt offroad så kjører vi det. Derfor tror jeg det er mest hensiktsmessig med 5-7 biler som har lavgir og bra dekk. Sjåfør bør ha kjøreerfaring utenfor vei, godt humør og en god dose tålmodighet. Det er allerede 5 biler i denne tråden, pluss at @haakonbs også blir med om datoer passer.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tenkte ikke på elgjakten da det ble snakk om datoer, sjekket bare militære øvingsdatoer.

Ser at det er 21 jaktlag som jakter elg fra 4.-24. september i Älvdalen skjutfält. Regner med at det ikke er så populært om vi kommer med 5-7 biler som skal ut å nöjeskjøre på veier og terreng midt i elgjakten, så da tror jeg vi bør legge dette litt på vent.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...