Jump to content

Ny type ekstralys?


FrodeS
 Share

Recommended Posts

Jeg følger en del med på ebay, og ser hva som finnes av diverse led-lamper for ryggelys, arbeidslamper osv. Det har dukket opp en ny type lamper nå, som ikke koster allverden, og ser ut til å være ganske bra. Jeg har bestilt en for test, men vil høre om kanskje noen andre har erfaring. 

De finnes i versjoner med 1 eller 2 rader, hvor det ser ut som 2 rader har et smalere lysbilde (opp/ned), mens de med 1 rad lyser mer spredt (opp/ned). 

 

Denne typen: http://www.ebay.co.uk/itm/72W-LED-Offroad-Driving-Work-Lamp-Bar-Spotlight-Flood-Beam-Truck-Car-Boat-Light/263196504295?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D46150%26meid%3Da8d15522db5749c18414cd3a1fb764f7%26pid%3D100005%26rk%3D6%26rkt%3D6%26sd%3D263196496519&_trksid=p2047675.c100005.m1851&autorefresh=true

Jeg vurderer litt om 2-4 sånne hadde vært stas å hatt på takgrinda, som lys forover. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ankommet og testet såvidt. 

Styr unna. 

Lysbildet er veldig bredt, men det er også ekstremt "lavt". Hadde det ikke vært så bredt, så kunne de kanskje vært brukbare som litt dølle fjernlys. Kanskje kan de brukes som en slags grøftelys, men jeg mener fortsatt det er for lavt lysbilde. Det blir bare en tynn stripe. Helt brukelig som ryggelys, arbeidslys eller hva som helst hvor man vil ha snev av spredning opp/ned.

I styrke syns jeg også det var tafatt i forhold til forventet. Det fikk jeg bekreftet ved måling. Ved 12V drar den bare 1,8A, som totalt blir 22 watt. Det er vanlig at LED drar mindre enn oppgitt, men dette er ikke noe annet enn skrytewatt. En 72 watt som disse er oppgitt til bør minst dra 60. Jeg har lamper oppgitt til 18 watt som lyser bedre enn denne. 

 

Synd, de så ganske bra ut, men er ikke noe å ha. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...