Jump to content

Bord att ha på bilen


rob_bor
 Share

Recommended Posts

Startar en ny tråd där vi kan beskriva de ”bord” vi har på bilen. Dvs inte bord att ha vid sidan av :) 

Jag valde ett bord utav märket smittybilt. Anledning till att det blev det var att man kan fälla ”upp” det. Vilket passar bra för oss som är lite mer resliga. 

Det som fungerat bra efter installation är öl öppnaren och att man kan fälla ”upp” det . 

På minus sidan hamnar

- installation , kräver special verktyg alternativt muskel kraft och fri tolkning utav manual (amerikaner är lite roliga när det gäller tekniska beskrivningar) 

- tyngden , ja den väger strax över 10 kg 

- ytan är full med rektanguella hål och 4 st ”cup holders” 

På plus sidan 

+ kan fälla det uppåt

+ skottsäkert (ironisk men om någon skulle skjuta där lär det ta stop )

+ öl öppnare 

Rekommendation är att inte köpa detta bord. Iof så kommer det överleva mina barnbarn så kanse finns ett affektionsvärde. 

 

Vad har ni andra för bord och vad är för och nackdelar?

0FE873E0-0D93-4E04-A420-CB58DCD35511.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Teraflex-kopi av Art Expedition. Årsaken til at jeg gikk for akkurat det bordet er fordi det er lett og gjør ikke mer ut av seg enn å være et bord.

Pluss;

Lav vekt

Lydløst når man kjører

Lett å ta opp og ned

Lav pris (995,- på tilbud)

 

Minus;

Bruksanvisningen som følger med er kopi av Teraflex. Der står det at bordet skal monteres i hull på 9.9mm (omregnet). Men nutsertene som følger med er beregnet på 9mm hull. I tillegg nevnes i bruksanvisningen at den ene nutserten skal være lengre enn de tre andre, pga den må klemme på dobbel plate. Alle nutsertene i esken er derimot like lange. Viste seg å være umulig å skaffe lang nutsert i alu til m6 både i Molde og Kristiansund, så jeg måtte ty til ebay. Har derfor 74stk liggende. ?

9AC453A5-368D-410C-97EF-51D2CF91894B.jpeg

909B8B1E-4115-456F-B422-47E7116ADB55.jpeg

Edited by iknutis
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...