Jump to content

The Blackstreams ramble - Familjesommar i SE


blackstream
 Share

Recommended Posts

8 timmar sedan, blackstream sade:

Ser nu att själva svängarmen säljs separat (295$ listpris), är ganska bra bilder på den på Kuats hemsida, om du skulle bygga nått själv. 

Tack, men trots att jag har kunnandet för att bygga ett själv köper jag helst saker färdiga. Kombinationen småbarn och egenföretagare ger inte alltid så mkt tid över om man inte vill att projekten ska ta flera månader att färdigställa ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Fässberg sade:

Tack, men trots att jag har kunnandet för att bygga ett själv köper jag helst saker färdiga. Kombinationen småbarn och egenföretagare ger inte alltid så mkt tid över om man inte vill att projekten ska ta flera månader att färdigställa 1f644.png

Hojta till om du ska köpa, jag måste nog se över min cykel-setup förr eller senare och är lite sugen på en sån där sväng-arm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, blackstream sade:

Hojta till om du ska köpa, jag måste nog se över min cykel-setup förr eller senare och är lite sugen på en sån där sväng-arm.

Absolut, kikade lite på deras hemsida. Den verkar inte finnas för vanlig dragkrok. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 1.8.2018 at 9.43, blackstream sade:

Del 1 av 24, Langön

En sommar av oplanerat tältande. Vi valde en "enklare" sommar till fördel för kommande äventyr till vintern. Resulterade i 28 nätter i trångt taktält runt om i Sverige. Skaffade en GoPro och har filmat istället för att fota. Har valt att göra många korta filmer, ca 1 film per dag på max 1 minut. 

Filmerna är mer familjealbum än avancerad overlanding-actionfilm. Väldigt sockersött är det, lite musik, rätt vinklar och leenden i slomo gör att man lätt ser ut att ha det bäst i världen. För den som kräks så kommer det en "Behind the scenes" lite längre fram. 

GoPro är inte kända för ljudkvalitet, slå på undertexter om man har svårt att höra vad som sägs. 

 

 

Kom precis hem och ”online” a tittar igenom vad som skrivits sista tiden :)

Snyggt jobbat med detta!!

Kul approach med filmande som alternativ. Jag har själv filmat lite utmed vägen så det får bli en ”behind scenes” senare.

Tack för info om program. Skall nog testa att hålla mig till deras Quick också. Verkar smidigt

Nu skall jag läsa/se resten här... :D 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Del 15, 16, 17, 18, 19, 20

Stekfläsk, fimpgubbe, havstulpanpenis, nyckelharpa, bogsera stekarbåt, brunnstorka

Del 15 Av 24

 

Del 16 av 24

 

Del 17 av 24

 

Del 18 av 24

 

Del 19 av 24

 

Del 20 av 24

 

Edited by blackstream
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

En sån superhärlig sommar ni haft tillsammans med barnen!!

Efter att sett dina filmer skulle jag vilja få vara barn i er familj!! ;)

Riktigt trevligt dokumenterat,  tack för att du delar med dig!!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
1 timme sedan, blackstream sade:

 

Supertack @Lars 9k, vi får prata adoption när vi ses. Men, jag måste varna dig, du ser inte på filmerna hur det är att få kokt fisk och stryk till middag varje dag. 1f618.png
 

Hade du inte allt sådant med ”Behind the schenes”!!??? ?

  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2018 at 9:46 AM, blackstream said:

 

Supertack @Lars 9k, vi får prata adoption när vi ses. Men, jag måste varna dig, du ser inte på filmerna hur det är att få kokt fisk och stryk till middag varje dag. 1f618.png
 

Verkar helt klart bättre att vara barn än att vara fru i alla fall :lol: Hennes min i några av klippen är obetalbar :lol:

Skämt å sido! Ni verkar ha haft en fantastisk sommar! Kul idé att göra en mängd korta videos, mycket lättare att titta på än en lång! Är det en Hero 5 du använt? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

55 minuter sedan, JohnE sade:
On 10.8.2018 at 9.46, blackstream sade:

 

Verkar helt klart bättre att vara barn än att vara fru i alla fall

Tack. 

Hon e ganska bortskämd oxå tycker jag. 

Hero6 is da shit

Edited by blackstream
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...