Jump to content

The Blackstreams ramble - Familjesommar i SE


blackstream
 Share

Recommended Posts

Del 1 av 24, Langön

En sommar av oplanerat tältande. Vi valde en "enklare" sommar till fördel för kommande äventyr till vintern. Resulterade i 28 nätter i trångt taktält runt om i Sverige. Skaffade en GoPro och har filmat istället för att fota. Har valt att göra många korta filmer, ca 1 film per dag på max 1 minut. 

Filmerna är mer familjealbum än avancerad overlanding-actionfilm. Väldigt sockersött är det, lite musik, rätt vinklar och leenden i slomo gör att man lätt ser ut att ha det bäst i världen. För den som kräks så kommer det en "Behind the scenes" lite längre fram. 

GoPro är inte kända för ljudkvalitet, slå på undertexter om man har svårt att höra vad som sägs. 

 

 

Edited by blackstream
  • Like 14
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

39 minuter sedan, Filip Gustafson sade:

Väldigt bra bild. Kanske dags att investera i en GoPro efter allt. :D

Vad kör du för program för redigering av videon?

Har efter lite provande fastnat för GoPros egna "quik" direkt i mobilen, mest pga att det är effektivt.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, blackstream sade:

Tack. Alla fyra i tältet, men 180cm. Sa förra sommaren att det va den sista... 

Kanske dags för uppgradering till ett riktigt familjetält (dvs mitt)? :) PMa om du är intresserad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just nu, MrWIB sade:

Kanske dags för uppgradering till ett riktigt familjetält (dvs mitt)? :) PMa om du är intresserad.

Jo, har funnits funderingar på det, det har ju varit till salu vad jag minns. Men, det måste funderas igenom ordentligt, hela setupen med cyklar etc blir annorlunda med ett större taktält.  

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, blackstream sade:

Jo, har funnits funderingar på det, det har ju varit till salu vad jag minns. Men, det måste funderas igenom ordentligt, hela setupen med cyklar etc blir annorlunda med ett större taktält.  

Så är det, men så ångrade jag mig, och har nu tänkt igenom allt ännu en gång och bestämt mig för att sälja det. Hör av dig när du funderat klart :)
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

7 minuter sedan, Fässberg sade:

Ok då var du tvungen att plocka av cyklar och ställ för att komma åt packningen?

Jo, kommer åt packningen när det är nedfällt med tre cyklar på. Lämmen går att fälla ned helt. Styrena på cyklarna är vridna 90 grader. Funkar om man stannar för lunch men vid camp måste vi alltid ta av cyklarna var för sig eller lyfta av hela cykelstället med cyklarna på. 

Den du länkar till skulle bli sämre åtkomst för min del. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, blackstream sade:

 

Jo, kommer åt packningen när det är nedfällt med tre cyklar på. Lämmen går att fälla ned helt. Styrena på cyklarna är vridna 90 grader. Funkar om man stannar för lunch men vid camp måste vi alltid ta av cyklarna var för sig eller lyfta av hela cykelstället med cyklarna på. 

Den du länkar till skulle bli sämre åtkomst för min del. 

Aha där ser man, troligtvis inte samma ställ som jag har då. 

Helst skulle jag vilja ha ett ställ med typ stående förvaring likt det jag länkade till fast att det skulle gå att svänga ut det åt sidan. Likt ett reservhjul... får la konstruera ett själv helt enkelt ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...