Jump to content

Liten dagstur till ca Årjäng - RR


Wiberg
 Share

Recommended Posts

  • Moderators

Väldigt sent idag så styrde Eriksson och jag våra bilar mot Årjäng. Familjen Wiberg startade lite tidigare så vi hann med lite handling innan vi mötte Eriksson i Årjäng och tog en en pizza.

Efter pizza stack vi in i skogen i ett relativt optimistiskt försök att lokalisera lite svamp ( trötta ut arvingar ).

Vi hade begränsad framgång med svampplockandet men desto större succé i väl av spår. Erikssons Jeep är numera testad i lite häftigare Overlandingterräng och klarade uppgiften galant! 

Vi firade med en kopp nykokt kaffe och sen körde vi hem :D .

20180902_170803.thumb.jpg.e1bbf52c1d82a1fd256847118b91e976.jpg

20180902_170746.thumb.jpg.972790aaf3596e5493b0732ae8e7f1df.jpg

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Det är ju en stund till fullvuxen så det hinner säkert fyllas på med vatten. Men samtidigt vore det fint med relativt torr terräng oxå - mindre spår och lättare att köra " svår terräng ".

Btw - hörde att Vänern hade sjunkit med 10cm på 2 veckor... Det är rätt sjuka mängder vatten det.

Så vi får se då vettø :D .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
1 timme sedan, Wiberg sade:

Btw - hörde att Vänern hade sjunkit med 10cm på 2 veckor... Det är rätt sjuka mängder vatten det.

Detta är absolut inte vetenskapligt.... Men det är betydligt mycket mindre vatten i dom vattendrag vi kört i eller igenom dom sista två åren. 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Får tacka för en kort, men väldigt trevlig tur. 
Konfirmation på lördag, och arbete på söndagen gjorde att turen blev väldigt effektiv, så effektiv att kameran inte riktigt han med :D 

Bilen fungerade helt perfekt, och inga problem med dom snälla däcken på underlaget som var idag, men utmaningarna står på rad, så vi får bara se.

IMG_0913.thumb.jpg.d3d684a0a5ae3dcd092f909834e5862f.jpg

IMG_0914.thumb.jpg.eba3601a87f51438747b1168f621fb2c.jpg

IMG_0915.thumb.jpg.c678042251a85821f2304e88bcbea3d2.jpg

IMG_0917.thumb.jpg.c7f37712891eb90fcca193df0a5eff2c.jpg

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Ser ju ut att ha varit en trevlig tur, även om den var kortvarig  :D 

Sådana vattendrag klarar ju t.o.m jag numera...   Ingen risk för bow-wave där...   :-D 

Måste ordna ett sådant avlasningsbord på dörren där bak. Ser ju att det är förnämligt när kocken Wiberg jobbar där. Dock tveksamt om "skärbrädan" ryms där intill på hyllan  :) 

Kanon när man lyckas komma iväg en helg som denna, med vackert höstväder. Ser ju att arvingarna var med!   Mina är trötta på bil sedan semestern  :/  Kan det vara åldern...?   Själv pysslade jag med FR Quick Release till tältet denna helg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...