Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/27/2020 in all areas

  1. Den planlagte turen til Island ble utsatt i år, så da ble den en trøstetur nordover i Norge. Bilen oppførte seg eksemplarisk ble 600 mil og 630 liter diesel på 14 dager. Bilen vekt var 3440 fullastet. Var tre biler og en Triumpe i følge til Borkenes, her fra polarsirkelen. En liten snaromvei fra Reisadalen. Innom Nordkapp, som er blitt en fryktelig turistmagnet. Koster teoretisk kr 850,- for 2 pers med bobil for å komme inn i suvernibutikken for å kjøpe et klistremerke. Slettnes fyr, Norges nordligste fastlandsfyr. Camp på russergrensa Grense Jakobs Elv. Camping på kanten, 100 meter rett ned.
    4 points
  2. I väntan på att få loss lite pengar till markis mm genom att sälja ivecon så Fick forden en liten genomgång. Utöver service så spolades växellådan och ny fräsch olja där också. Tyckte även frihjulsnaven var lite si och så, (Är något vacuumstyrt system som tydligen är vanliga att de kan krångla efter ett tag) så blev nya sånna så att jag slipper stå med en bakhjulsdriven bil helt plötsligt och även nya skivor och bromsbelägg runt om. kvar att göra är väl att byta olja i axlarna och fördelningslåda. Mina grannar skulle säkert gilla om jag monterade en liten ljuddämpare också 🙄. bild med sommarhjulen på. Får se om jag säljer dessa och skaffar något som inte sticker ut så mkt.
    3 points
  3. 2 points
  4. Det tror jag inte Lars men en av mina grannar har gjort det och det var där jag fick idéen om betongtak. Jag vill ha det så underhållsfritt som möjligt. Då är betong bra grejer.
    2 points
  5. Har knappt vågat posta om taket - tänk om det skulle braka ihop? I måndags klockan 0700 kom det en herrejösseskranbil med inte mindre än 12,7 ton(!) med tak till garaget. Gubben som körde briljerade med sin lyftteknik så ca 1 timme senare så rullade han iväg och jag hade ett semiklart tak på garaget . I helgen skall det kläs med isolation runt kanterna och förberedas för den sista gjutningen. Sen är det isolation med fall, duk och plåtslagare som ska till verks. Port, dörr och elektriker efter det. Någonstans i allt detta skall det gipsas väggar, monteras värmepump och monteras ljus. Tur man har nått att göra eftersom man inte kommer iväg på tur....
    2 points
  6. FETT !!! MÄKTIGT !! Värsta fortress... Love that sh_t mannen... Blir Norges bästa garage inom kort. Skönt du har att göra när resorna inte blir som planerat. Mycket bra jobbat där.
    1 point
  7. Ikke glem å støpe inn fester til traverskran....😉
    1 point
  8. Helt uvanlig er det jo ikke, men ikke spesielt vanlig i garasjebygg for privatpersoner. Da er det mer normalt med støpte Leca-murer, og metalltak på takstoler.
    1 point
  9. Det ser ju ut att bli gediget, är det ett vanligt sätt att bygga på i Norge? Mycket cement blir det ju..
    1 point
  10. Även som Toyotanörd tog det tid innan pengen föll ner 😄👍.
    1 point
  11. Ny kortreist tur denne helgen, sammen med en bekjent som akkurat har handlet seg ny turbil.
    1 point
  12. Tänker att en uppdatering om garagebygget är på sin plats. I dag har vi hällt i 15m3 med sjukt lättflytande betong - SKB- Självkomprimerande. Proffsen kallar den för " The Devils Betong ". Varför? För att den flyter ut som vatten och är otroligt oberäknelig. Det fick vi smaka på, absolut... Jag låter bilderna tala för sig själva. Det var en del dramatik involverat i delar av processen men nu står faktiskt garageväggarna där de skall stå och vi är klara för tak nästa vecka. Ingen sa att det skulle vara enkelt väl? .
    1 point
  13. Campingkassa begynner å ta form. Den er laget av et rustfritt rammeverk og pålimte sandwichplater i 40 mm. Den er lager i to deler da jeg vil ha den hevbar. Bilen vil bli rundt 225 cm høy når taket er nede. I hevet tilstand blir den innvendige takhøyden rundt 190 cm. Det er fire elektriske motoren, en i hvert hjørne, som løfter ytterdelen 76 cm på 1,5 minutt. Måling (flere ganger) og prøvekutting før jeg til slutt tok sjansen på å kutter åpning til vinduene. I front blir det kjøkken og bad. Bygger interiøret i 4 mm finer og reisverk i 23x36 for å holde vekten nede. Vil bli sparklet og malt etterhvert. Benkeplate i 6 mm kompositt laminat. Bak blir det skap, sitteplass og senger. Sengen kan enkelt vippes opp, er fan av å gjøre ting fort og enkelt når jeg er på tur. Sittergruppen kan også slåes ned til en seng, det tar litt jenger tid siden en må re opp. Skapdører begynner å ta form. Litt sparkel og maling gjenstår. Også laget i 4 mm finer for å spare vekt. Lager vegger inn til badet i 4 mm finer og 12 mm våtromsplater. Maling og våtromstapet til finish etterhvert.
    1 point
  14. Islandsturen var i august 2014. Var stort sett 7 biler i følge. Planen var med 10, men en person ble syk, en bil ga opp seg på Færøyene og en var ikke begeistret for å kjøre på grusvei.
    1 point
×
×
  • Create New...