Jump to content

1998ZJ


Christer
 Share

Recommended Posts

48 minutes ago, iknutis said:

Håper du kjøpte isolert madrass hvis du har tenkt deg på julebord. :D

Ja de blev en 20 cm tjock madrass,tror inte den va isolerad direkt men jag tar med ett duntäcke å sovsäck.hoppas de duger😅 har även kollat på en gasolvärmare som man kan ha i tältet med🙂

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, iknutis said:

Det mest vanlige er å bytte diffcover til et som tåler mer, men kan du lage et skydd fungerer det like bra det. Kjekt å ha når man er utenfor veien. 1f44d.png

Kanske lika bra å bygga klart då🤔då har jag ju ett skydd till diffen iaf🙂

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

 

On 9/29/2019 at 9:41 PM, Christer said:

Fick en spontan idé ikväll1f602.png tänkte jag skulle göra ett diff skydd bak.har iaf gjort ramen till skyddet men är osäker på om de ens behövs?är de någon av er som har de?

Beror på hur du skall använda Jeepen.

Skall du hänga med till Blåningsmåla rekommenderar jag definitivt förstärkta difflock, men skall du köra med @CampForCer på vägar förbi det höga gräset (förlåt Ove😉) så behöver du det inte.

Jag har bytt lock, annars hade jag för länge sedan kört sönder dem!! 

Edited by Lars 9k
  • Haha 2
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Lars 9k said:

 

Beror på hur du skall använda Jeepen.

Skall du hänga med till Blåningsmåla rekommenderar jag definitivt förstärkta difflock, men skall du köra med @CampForCer på vägar förbi det höga gräset (förlåt Ove1f609.png) så behöver du det inte.

Jag har bytt lock, annars hade jag för länge sedan kört sönder dem!! 

Jag vill ju kunna använda den i både tuff terräng å även grusvägskörning😀så ja kommer fixa skyddet så har ja ett skydd där iallafall och sen får ja hoppas de kommer funka👍.men just nu har jag stött på ett litet problem,märkte nu att bakaxeln har flyttat sig 25mm åt höger efter jag gjorde höjningen så de måste jag lösa först innan diffskyddet blir klart🤔

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bilderna är inte dom bästa men efter höjningen så provmontera jag mina 31 /12.5 /15 superswampers och märkte då att däcket låg imot fjädern på vänster sida och på höger sida va de ca 4cm kvar tills fjädern skulle ta i däcket.så jag fick förlänga trackbaren 2cm så nu är de fixat för stunden.det är absolut inte en permanent lösning utan kommer köpa ett ställbart så småningom.men jag blev jävligt nöjd med resultaten 👍😀

20190930_201557.jpg

20190930_201550.jpg

20191003_201019.jpg

20191003_201228.jpg

  • Like 3
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Är det bra svetsat och du inte skall höja mer finns det ju egentligen inget behov att lägga pengar på ett justerbart stag.

Hur ser det ut fram? Borde vara lika mycket förskjutet fast åt andra hållet.

Du skulle kanske sen satsa på en uppsättning spacers eller fälgar med lite mer -ET.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Lars 9k said:

Är det bra svetsat och du inte skall höja mer finns det ju egentligen inget behov att lägga pengar på ett justerbart stag.

Hur ser det ut fram? Borde vara lika mycket förskjutet fast åt andra hållet.

Du skulle kanske sen satsa på en uppsättning spacers eller fälgar med lite mer -ET.

Det är svetsat ordentligt så de kommer få duga över vintern iaf,sen får de nog bli ställbart så jag har möjlighet när de blir mer höjning,tanken är att ha 33 or så småningom.ja lite förskjutet kan de va fram ska ta och mäta fram med.nya fälgar kommer de bli dessa fälgar är till en gammal wrangler och breddar lite Mycke inåt 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...