Jump to content

Vad göra nu när grannländerna stängt gränserna.


Knutkors
 Share

Recommended Posts

Vad finns att se och göra i Sverige ? Mottager gärna tipps på glömda diamanter i Sverige. Gillar vacker natur häpnadsväckande landskap, övergivna städer byar hus militära anläggningar mm. Gillar även grottor, bra fiske, dykning, klättring, vandring. fast gillar ej guidade ställen med mycke folk :) 

Så vad har ni för förslag ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Till att börja med så finns det massor av tips här: https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/forum/15-resor-overlanding/ - dvs där du har postat ;) .

Sen är ju kartor och internet en oslagbar kombination. 

Personligen tror jag att både Norge och Sverige kommer få ett rejält uppsving i campande i år - inte bara positivt är jag rädd.

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Du har helt rätt blir nog en väldig uppsving folk börjar va göralös :)  Så även de vanligtvis öde plattser torde kunna bli fulla tyvärr. Så tur man inte är inttreserad av campingar å dylikt :) 

 

Har letat å läst men inte riktigt hittat de jag söker. Men får väl börja lista plattser å sedan leta vägar :) Sverige lämnar ju doch en del åt önskan tyvärr då det gäller natur å så så är väl risken att alla plattser som har något är väldigt turistiga :( 

Besökte en av Sveriges största grottor för att möta av lås å bom å krav på att man ska ha guide :( 
 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Knutkors said:

... Sverige lämnar ju doch en del åt önskan tyvärr då det gäller natur å så så är väl risken att alla plattser som har något är väldigt turistiga :( ...
 

Det där var ganska taskigt mot Svea rike ;) åk upp till Norrland så har du magiskt vacker natur (enligt mig då).  
Fina älvar och sjöar att fiska i och annat, gott om plats är det också 👍

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jo kanske lite taskigt men svårt då man varit mycke i Norge då är Sverige inte så exklusivt  :)  Bor i Västerbotten å jobbat i Kiruna några år så varit mycke däromkring med. 
så vart är dom oupptäckta pärlorna ? 

 

vårturslänken fungerar ej :( 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...