Jump to content

Lastutrymme - lösa lådor eller fasta hyllor/lådor?


CampForCer
 Share

Recommended Posts

1 minute ago, iknutis said:

En lang og smal låde er ikke dumt, den kan du lage slik at den får plass til kjøkkenet feks. Så drar du den ut når du lager mat, og skubber den raskt inn igjen når den ikke er i bruk.

Ungefär precis så jag tänkte mig, ska försöka rita lita på det så får vi se, men beslag som orkar med lite kilon är ju inte helt gratis heller - som några nämnt tidigare i tråden 😂

 

Kan nog bli riktigt bra till slut 👍 tacksam för dina tankar och idéer! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis du går for en skuffeløsning på gulvet vil jeg ikke anbefale skinner. Skinner som er så lange, og tåler vekten kommer til å koste en formue.
I tillegg blir de tykke og tunge.
Da ville jeg heller konstruert en skuffe som glir mot gulvet, og som holdes på plass med L-formede braketter eller lister på sidene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, iknutis said:

Hvis du går for en skuffeløsning på gulvet vil jeg ikke anbefale skinner. Skinner som er så lange, og tåler vekten kommer til å koste en formue.
I tillegg blir de tykke og tunge.
Da ville jeg heller konstruert en skuffe som glir mot gulvet, og som holdes på plass med L-formede braketter eller lister på sidene.

Frågan är ju då hur jag löser någon typ av stopp för lådan? Så att jag inte råkar dra ut en hel låda med prylar mitt ute i skogen i regnet en dag, det hade varit sjukt tråkigt! Men men, ska somsagt försöka rita på det litegrann så får vi se om jag kommer på någonting som kan fungera, och inte kosta skjortan. Mitt största problem jämt nu är placeringen av kyl på ett smidigt sätt.. Man skulle haft gullwings.. Men då hade den väl troligen varit jobbig att nå ändå 😂 Tack iknutis! Stjärna är du! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Här kommer den dum fråga från någon som inte har riktig koll på defenderns layout, men kan du inte komma åt kylen via ett fönster? Isf kommer du åt den både uteifrån och inneifrån samt att den kan stå still på samma plats hela tiden. Ingen anledning att bygga utdragsskenor eller liknande till kylen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Håkan Sandgren said:

Här kommer den dum fråga från någon som inte har riktig koll på defenderns layout, men kan du inte komma åt kylen via ett fönster? Isf kommer du åt den både uteifrån och inneifrån samt att den kan stå still på samma plats hela tiden. Ingen anledning att bygga utdragsskenor eller liknande till kylen.

Det går, problemet med en defender utan dedär skithäftiga asdyra Gullwing rutorna, är att original sidobakrutor bara går att skjuta åt ena hållet, bakåt. Vilket innebär att jag bara har halva sidobakrutans "öppning" att använda för åtkomst. Dessutom är de ganska höga vilket gör att jag tror det hade funkat ganska dåligt, med Gullwings är det en helt annan grej för då kan jag nästan luta mig in i kylen.. Vi får se vad det blir 😀

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gullwings er kult! :)

Stopp på lådan fikser du med en stropp i fremkant, slik at den ikke går lenger bak. Enkelt prinsipp, men det funker.

Med en singel skuff ville jeg laget til med kjøkken bakerst, slik at du lett kommer til å koke kaffevann og lage litt mat. Lengre inn i skuffen kan du ha verktøy og recovery-gear som du kanskje ikke bruker så ofte. I gulvet over skuffen kan du lage til et lokk/en åpning slik at du kan ta ut recovery-utstyret også uten å dra ut hele skuffen.

Alternativt kan du lage to mindre skuffer, og ha kjøkken i den ene og noe helt annet i den andre. 

EA6E6238-050A-47F9-85F5-FCFC44B3AD2B.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, iknutis said:

Ja Gullwings är riktigt coolt! Men det får vänta ett tag, har spenderat sjuka pengar på denhär bilen de senaste dagarna 😂

Tipset med stroppen, det ska jag absolut tänka på när jag ritar upp ungefär hur jag tror jag vill ha det :)

Tack för inspirationsbilder, ser riktigt trevligt ut! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...