Jump to content

Vinterhelg Värmland 2022 18-20/2


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Här kommer killen som är dåligt förberedd och lite sent ute! Jag hänger med men dyker upp på lördagsmorgonen/förmiddagen. Tänker att jag borde kunna vara på plats i Östmarksskogarna senast kl.10 om ni inte trasslar in er allt för långt i busken.

Förstår om jag är för sen för chili men om inte: Hur bidrar jag på bästa sätt?

 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Istoban said:

Här kommer killen som är dåligt förberedd och lite sent ute! Jag hänger med men dyker upp på lördagsmorgonen/förmiddagen. Tänker att jag borde kunna vara på plats i Östmarksskogarna senast kl.10 om ni inte trasslar in er allt för långt i busken.

Förstår om jag är för sen för chili men om inte: Hur bidrar jag på bästa sätt?

 

Kul 😀

Det är aldrig försent, så länge man kommer innan vi lämnat området då förstås... 😆

Välkommen!

Vi kommer att lägga ut koordinater till var vi landat på kvällen, om det finns täckning. Skall göra vårt bästa!

Vilket håll kommer du ifrån?

Vill du får du gärna ta med lite grillkorv o tillbehör till lördag lunch. Jag tänkte att man nog får käka något över elden innan det blir dags för en sen chili...  :-) 

Vi gör upp om stålarna över Swish i efterhand. Brukar lösa sig

Link to comment
Share on other sites

On 2/14/2022 at 7:14 PM, CampForCer said:

Läget just nu:

Vi som planeras dyka upp är, per idag:

- jag själv

- Eirik N

- Lukas

- Lars o Hanna

- Tomislav

- Hemlig gäst

Läget just nu:

Vi som planeras dyka upp är, per idag:

- jag själv

- Eirik N (osäkert pga bilservice)

- Lukas

- Lars o Hanna

- Tomislav

- Istoban (fr lördag fm)

Edited by CampForCer
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, CampForCer said:

Kul 😀

Det är aldrig försent, så länge man kommer innan vi lämnat området då förstås... 😆

Välkommen!

Vi kommer att lägga ut koordinater till var vi landat på kvällen, om det finns täckning. Skall göra vårt bästa!

Vilket håll kommer du ifrån?

Vill du får du gärna ta med lite grillkorv o tillbehör till lördag lunch. Jag tänkte att man nog får käka något över elden innan det blir dags för en sen chili...  :-) 

Vi gör upp om stålarna över Swish i efterhand. Brukar lösa sig

Åker Karlstad-Torsby-Östmark.

Då kanske jag måste förtydliga mig:) Jag menade att jag kanske anmälde mig för sent för att vara med på chili om det redan har handlats osv. 

Menar du att jag ska fixa korv till hela gänget så gör jag såklart det men vill säkerställa att det var så du menade? 
Kan lätt bli ett litet överskott av korv om alla har med sig lunch ändå😂

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Lars 9k said:

Vi kör egen lunch, en skvätt ved per bil är ju dock positivt.

Fast det har kanske redan Ove skrivit…

Edit: det hade han inte. :)

 

Exakt…

men det har väl ALLA overlanders alltid med sig i bilarna under turer…?! 🙄

Ved är bra…..

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Istoban said:

Åker Karlstad-Torsby-Östmark.

Då kanske jag måste förtydliga mig:) Jag menade att jag kanske anmälde mig för sent för att vara med på chili om det redan har handlats osv. 

Menar du att jag ska fixa korv till hela gänget så gör jag såklart det men vill säkerställa att det var så du menade? 
Kan lätt bli ett litet överskott av korv om alla har med sig lunch ändå😂

Hahahahaha

Ja, det är inte lätt att veta.

Då menade jag att du kunde ordna med korv till alla för lunchgrillning. Men nu har jag köpt korv till mig så det blir nog var o en för sig, utanför den eminenta lördagschilin 😅

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
29 minuter sedan, CampForCer said:

På vägen upp inväntar jag @Tomislav Rogan vid OKQ8 i Sunne.

Väntar där 15:30-16:00 om någon annan kommer samma väg o tid.

OKQ8
https://goo.gl/maps/eWAnuWRvziErsKn58

16:00 kör jag vidare norrut mot Östmark o letar camp.

 

Kollar du med honom om han vill hänga på lördagens käk?

Han verkar inte bevaka tråden eller vara aktiv på Forumet.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Lukas Nilsson said:

Jag och mina däck kommer köra långsamt, men jag kommer!! Precis fått hem min vintersovsäck så den måste ju provas! Möter upp er på OKQ8, och glassar vidare upp med er för att leta camp 👍

Härligt Lukas!   Kul   :-D 
Jag siktar på att vara i Sunne kring, strax efter, 15.    Avresa där 16:00, eller innan om Tomislav anländer innan.

Jag har ett par platser på kartan som kan vara möjliga, en bit norrut. Men det vet vi inte förrän vi varit o kikat...  Blir på chans...

  • Thumb up 1
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

Lars telnr har jag, ditt tar jag i sunne. Jag har dessvärre inga radios alls, varken CB eller VHF än, o hinner nog inte införskaffa tills imorgon EM 😂 

 

Däremot hämtat defendern, provkört för första gången sen jag bytt massa prylar, så nu ber vi till gudarna att skiten håller! Nu får jag återgå till att packa alldeles för mycket av det jag inte behöver - och alldeles för lite av det jag behöver! ;)

  • Thumb up 1
  • Haha 1
  • Happy tears 1
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

Packat klart, så gott som. 

 

Ett lådsystem hade varit att föredra, olika typer av påsar och prylar överallt är inte riktigt optimalt! Speciellt inte om det ska ligga ett reservhjul i mitten av bilen :D20220217_205101.thumb.jpg.56f84a0b1fffc9aaff4e13573d8d2c4c.jpg

 

Det får funka den här helgen. Nästa vecka bör prylarna jag väntat på dyka upp.. Då hamnar reservhjul där bak och så får jag förvaring på taket B|

 

Ses imorgon! :P

  • Haha 2
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...