Jump to content

Ny på forumet! Min overlanding-resa med RAV4 och nu Hilux


Mikael Andersson
 Share

Recommended Posts

Hej forumet!

Tänkte presentera mig för forumet jag länge anonymt lurkat runt på. Kanske blir det här en projekttråd? Väldigt trevligt att dela era erfarenheter. 

Jag blev lite mer seriöst intresserad tack vare forumet och intresserad att göra min camping med bil mer bekvämt. Primärt är mina reskamrater mina två små barn så mycket grejer blir det om man vill leva bekvämt på resa.

2019 började jag med min Rav4 som jag la på en takkorg för att få plats med bra och ha saker. Vi bor primärt i marktält. Åkte bland annat Vildmarksvägen och hittade fina utflykter runt Gotland. En bild här:

image.thumb.jpeg.6a8a0f1ab4cd87f246f2eaf08e59aad1.jpeg

Med växande aptit och växande barn har jag nu sen 2022 en Hilux som jag ska montera taktält på. Blev några fina turer 2022, exempelvis på Gotland:

IMG_2434.thumb.JPG.4b91f9fe607ffba69ede286633c4fe18.JPG

Edited by Mikael Andersson
  • Like 6
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 4/14/2023 at 8:09 PM, Mikael Andersson said:

Tack för varmt välkomnande!

Lovar uppdatering när jag fått på taktält här:

image.thumb.jpeg.db618909d2cf7519707bbcbe2295960a.jpeg

Gott, då har du lite att bita i när det gäller att välja taktält.

Det finns flera trådar här på forumet om just det svåra om att välja rätt. 🤔

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Verkligen många val vad gäller taktält men i och med att jag vill ha det på flaket utan att ha flakkåpa för att spara på höjden är det den sidoöppnande tältmodellen som gäller. Funderade på https://www.arb.com.au/esperance-rooftop-tent/. Ska prova Thule Approach men får se om det duger till mig och två barn för längre turer. En natt kommer nog funka garanterat men vill gärna kunna vara ute längre. Slutar nog med att barnen får den som en koja och jag sover kvar i marktält. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...