Philolse Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Hei, får vell tå å poste det første evnet mitt her å hvem bedre emne passer da enn å presentere fram bilen. ? bilen er en 1998 jeep cherokee sport (yay null a/c) som jeg kjøpte for hva enn jeg fant i lomma og et lån fra far ettersom Thorstein overn anbefalte at jeg måtte bli med på turer med egen bil og som en ivrig offroad entusiast så måtte jeg da bare skaffe meg en 4x4 bil som det var mye muligheter med, medtanke på hva man kan få kjøpt av utstyr og deler. jevnt over er den fin for rust utenom litt under bakvinduet og frem på forskjermen. Men bladfjærene og dempere bak var døende.. og det var aaaaltfor store dekk på bilen. Så første innkjøp var felger og dekk Bladfjører og dempere fikk jeg tak i via eBay og gode bekjente hos artictrucks. Så rundt ved juletider så fikk jeg fin julegave av "mannen over veien" som mente dette var et must på slike turer. Så tusen takk for den. Ellers enn dette så er det bare gjort småting med bilen som som ryggelys og 1000m og litt rydding her å der i ledninger. så nå for tiden er den i asfalt modus i vente på roofrack og litt andre duppeditter. Så venter på deler og gleder meg til å bli med på turer fremover og forhåpentligvis bli et aktivt medlem av dette forumet! ? (slenger med et poseringsbilde av Thorstein og meg i aksjon i KNA løypa ved Svarstad) 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member thorstein Posted January 4, 2017 Premium Member Share Posted January 4, 2017 Det var på tide! Velkommen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest munkensbilder Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Kul. Det roliga med XJ är att det är hur enkelt och billigt att bygga om. Att den klarar av avancerad körning med lite modifikation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators Wiberg Posted January 4, 2017 Moderators Share Posted January 4, 2017 Välkommen till forum och på turer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Philolse Posted January 6, 2017 Author Share Posted January 6, 2017 Part Two. ? Bygging av Roofrack. til å koste 1000kr på eBay må jeg si at den ser god ut. Lett og ganske sterk er den å. Så er det å få festa den godt i bilen ?. borrer igjennom selve "railsa" og gjennom de orginale takstativet 4 låsebolter på hver rail burde holde den fast. Så er det da tid for prøvemontering av "stæsj" konkluderer med at mitt 1000kr impulskjøp fra eBay var en suksess. Ble bra og rakler ikke så er 100% fornøyd må takke Thorstein for hjelpa og mottar med glede litt ideer og innspill fra andre om ting å gjøre med bilen:) soooo what's next!?? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Andreas.E Posted January 7, 2017 Administrators Share Posted January 7, 2017 Ser väldigt bra ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted January 7, 2017 Premium Member Share Posted January 7, 2017 "soooo what's next!?" Lite öppnare system, lite längre fram kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators Wiberg Posted January 7, 2017 Moderators Share Posted January 7, 2017 Mycket snyggt takräcke! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Philolse Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 Da har man fikset eksosen også?fra lyddemper full av hull og flat .. til dette. Så dro til Biltema og kjøpte litt stæsj og ble bra syntes nå jeg ☺️ under prøvemontering her ferdig resultat. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted January 7, 2017 Premium Member Share Posted January 7, 2017 Behöver röret inte sluta bakom karrosen i Norge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Philolse Posted January 9, 2017 Author Share Posted January 9, 2017 Den 7.1.2017 at 23.19, Lars 9k skrev: Behöver röret inte sluta bakom karrosen i Norge? Jo egentlig, men nettopp hatt EU og blir jeg stoppa så har jeg original anlegg som smettes på plass enkelt for visning. ?? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SafariTec Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 On 7.1.2017 at 23.19, Lars 9k sade: Behöver röret inte sluta bakom karrosen i Norge? Bak bakerste dør i bilens langsgåande side var iallfall ein regel som gjaldt då eg bygde sidepipe på ein Opel Ascona ? Åssen dette stiller seg i Norge når man kan levere TüV dokument på ey eksosanlegg som slutter midt på ei bakre bakdør, DET gjennstår å avklare.... Argumentet er at man ikkje skal kunne klare å dra avgass inn i kupè med påfølgande kullos-forgiftning! Et meget valid argument i seg sjøl -M(P)2C- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest munkensbilder Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 På min Cherokee har jag lika + besiktingsrör. Det har jag för att inte röret skall ta i stenar, MEN kör jag fortare än 60km/h och har förardörrens fönster öppet får jag in väldigt mycket avgaser. Därför kan det vara OK på min offroadbil/challengebil men en bil som jag "overlandar" med skulle jag inte ha det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Philolse Posted January 9, 2017 Author Share Posted January 9, 2017 Har null problemer med at det lukter eksos i bilen i noen hastigheter med oppsettet nå(frykta det selv). selv når den står stille. Så sånn jeg har gjort det funka det. Dumper ned og ut til siden Ved hjulet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joey83 Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Hiv på vinsj, LED bøyle, taktelt, lagringsplass baki å ARB bumpers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now