Jump to content

Modifiseringer av dieseldyret


Philolse
 Share

Recommended Posts

Hei, får vell tå å poste det første evnet mitt her å hvem bedre emne passer da enn å presentere fram bilen. ?  

bilen er en 1998 jeep cherokee sport (yay null a/c) som jeg kjøpte for hva enn jeg fant i lomma og et lån fra far ettersom Thorstein overn anbefalte at jeg måtte bli med på turer med egen bil og som en ivrig offroad entusiast så måtte jeg da bare skaffe meg en 4x4 bil som det var mye muligheter med, medtanke på hva man kan få kjøpt av utstyr og deler. 

Bilde 22.09.2016, 13.48.12.jpg

jevnt over er den fin for rust utenom litt under bakvinduet og frem på forskjermen. Men bladfjærene og dempere bak var døende.. og det var aaaaltfor store dekk på bilen. 

Så første innkjøp var felger og dekk IMG_0312.JPG

Bladfjører og dempere fikk jeg tak i via eBay og gode bekjente hos artictrucks. 

Så rundt ved juletider så fikk jeg fin julegave av "mannen over veien" IMG_0076.JPG

som mente dette var et must på slike turer. Så tusen takk for den. 

Ellers enn dette så er det bare gjort småting med bilen som som ryggelys og 1000m og litt rydding her å der i ledninger. 

IMG_0010.jpg

så nå for tiden er den i asfalt modus i vente på roofrack og litt andre duppeditter.  IMG_0222.jpg

Så venter på deler og gleder meg til å bli med på turer fremover og forhåpentligvis bli et aktivt medlem av dette forumet! ?

(slenger med et poseringsbilde av Thorstein og meg i aksjon i KNA løypa ved Svarstad) 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Kul. Det roliga med XJ är att det är hur enkelt och billigt att bygga om. Att den klarar av avancerad körning med lite modifikation. 

Link to comment
Share on other sites

Part Two. ?  

Bygging av Roofrack.

IMG_0342.JPGIMG_0344.JPG

til å koste 1000kr på eBay må jeg si at den ser god ut. Lett og ganske sterk er den å.

Så er det å få festa den godt i bilen ?. IMG_0348.JPGIMG_0349.JPG

borrer igjennom selve "railsa" og gjennom de orginale takstativet 4 låsebolter på hver rail burde holde den fast. 

 

Så er det da tid for prøvemontering av "stæsj" IMG_0350.JPGIMG_0351.JPG

konkluderer med at mitt 1000kr impulskjøp fra eBay var en suksess. Ble bra og rakler ikke så er 100% fornøyd

må takke Thorstein for hjelpa og mottar med glede litt ideer og innspill fra andre om ting å gjøre med bilen:) 

soooo what's next!??

IMG_0356.JPG

IMG_0357.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 7.1.2017 at 23.19, Lars 9k sade:

Behöver röret inte sluta bakom karrosen i Norge?

Bak bakerste dør i bilens langsgåande side var iallfall ein regel som gjaldt då eg bygde sidepipe på ein Opel Ascona ?

Åssen dette stiller seg i Norge når man kan levere TüV dokument på ey eksosanlegg som slutter midt på ei bakre bakdør, DET gjennstår å avklare....

Argumentet er at man ikkje skal kunne klare å dra avgass inn i kupè med påfølgande kullos-forgiftning! Et meget valid argument i seg sjøl

-M(P)2C-

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

På min Cherokee har jag lika + besiktingsrör. Det har jag för att inte röret skall ta i stenar, MEN kör jag fortare än 60km/h och har förardörrens fönster öppet får jag in väldigt mycket avgaser. Därför kan det vara OK på min offroadbil/challengebil men en bil som jag "overlandar" med skulle jag inte ha det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...