Jump to content

stensth
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Ingen som helst erfarenhet av TGB 152... men sedan TGB11 och 13 fortfarande finns i någon grad i organisationen vill jag tippa det tar en evighet. Kan också vara så att FMV och FM inte önskar sälja till privatpersoner denna gången.

Själv går man ju och längtar efter en Galt (tgb 16 / rg32m) ? inte för att den är praktisk, men jäkligt tuff :)

Galten.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Kanske inte har så mycket med detta att göra men 2013 var jag i Halmstad och jobbade. Då fick jag en förfrågan om jag ville skära ner ca 50st TGB 30-40 lastbilar åt Armen = 1a rondellen norrut i Halmstad. Var dit och tittade men fick tårar i ögonen då det var så gott som oanvända bilar och ingen hade gått längre än 3000mil. Miljömupparna hade satt stopp för försäljning då det inte var katalysator på dom. Samma var det när Suggorna skar ner.... Jävla idioter för brandkåren i Ludvika och många andra ställen har mycket sämre och äldre lastbilar än dessa. Vi har inte ens en 6x6 brandbil i närheten. Det är hittills det enda jobbet jag sagt nej till. 

Tgb30_1.thumb.jpg.b0d0cf9ab8f27145b9f5a7dd0e0ac5f1.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Skönt att skattepengarna används lika förnuftigt på bägge sidor gränsen :( .

Jag tror dessvärre inte de där fina 6x6 bilarna hamnar på marknaden. Det vore för bra för att vara sant nämligen - jadå lite måndagsgrinig men prove me wrong ;) .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...