Jump to content

Member Map


Recommended Posts

  • Administrators

Hejsan!

Nu fin funktion på plats. Member Map ger dig möjlighet att placera en "nål" på den adressen du är på vid hjälp av lokasjonen till din dator. Alternativt kan du skriva in din adress. Detta blir sedan lagrat på din profil i kartan.

Det är en riktigt fin funktion så att man enkelt ser vilka man har i sitt närområde. Jag vet av erfarenhet att det är många som är skeptiska till att lämnas ut adress och visa var dom bor. Då finns det ett par alternativ.

1. Du sätter en lokasjon som inte är helt din hemma adress.
2. Du väljer närmsta större ort/sted/stad.

Viktigt!
Det är endast registrerade medlemmar på forumet som kan se informationen du lämnar på kartan. Inga andra kan se eller få ut den informationen.


This post has been promoted to an article
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Riktigt bra App ( kallas det så? ). Nu kan man ju enkelt se vilka gubbar och gummor som finns i närheten. Och detta blir en fin " Bucket List " när Overlandadet har hållit på ett tag - vi hoppas på många prickar på kartan framöver :). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Kul och framför allt nyttigt att flera har lagt in sina positioner i kartan!

Som sagt, det är endast registrerade medlemmar som kan se kartan. Önskar man mer anonymitet så sätter man punkten på närmsta Ort/Stad :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrators

Uppdaterat medlemskartan med ett par offroad/overlanding butiker. Fler kan komma på plats om jag får några tips om butiker. Det är viktigt att dessa har någon form för besöksadress, annars är det inget poäng.

Annars funderar jag på att försöka få på plats verkstäder i utlandet. Då tänker jag nödvändigtvis inte märkesverkstäder (kan ju vara det också) men helst den där verkstaden "off-the-grid" som löste allt enkelt och till en bra pris. Jag har ett par sådana från min sista utlandsresa. Låter det intressant?

Om så, fyll på med tips!!
Jag behöver lite info om verkstaden, om det är så att det bara är en viss typ av fordon. Så en adress. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • Administrators

Jag vill bara passa på och tacka för att så många av våra forum medlemmar har varit så otroligt duktiga med att sätta en pinne på kartan över var dom håller till. Det är en väldigt fin funktion som redan har hjälpt flera här på forumet.

http://www.overlanding.nu/forum/index.php?/membermap/

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • Administrators

Medlemskartan är nu uppdaterad med den sista versionen. 
Nytt är en lista med namn på medlemmar som är med på kartan. Det gör det enklare och snabbt se var dom olika medlemmarna befinner sig.

Vi ser på möjligheten att lägga in spår (gpx) samt camp information direkt i kartan. Detta är ett projekt som kommer att ta lite tid.

Vad är nytt?

- Lista på högersidan med medlemmar som satt en nål på kartan.
- Nytt namn på funktionen "Overlanding.nu karta".
- Topografisk lag är nu standard.
- Symboler för camper kommer på plats, dessa är länkade till spårdatabasen (Premium medlemmar har tillgång)

Vad vi hoppas få på plats! (utvecklingen av programmet/funktionen är utanför vår kontroll, så det kan ta tid)

- Lägga in spår (gpx) från vår spårdatabas (Premium medlemmar får tillgång)

Med detta hoppas vi att värdet av kartan ökar, och att fler väljer att sätta sitt namn på kartan.

59b7e2ee14be1_Skjermbilde2017-09-12kl_15_34_53.thumb.png.65cb3f87a2e3d22d28b6b976003eb322.png

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Toppen med kartan!  Snyggt jobbat.

Om möjligt vore detta ett mer organiserat sätt att arbete med delat kartmaterial.

Kanske funktioner för att enkelt kunna "klicka in" vägbommar och nice campingspots?  De enda campingmarkeringar jag sett innan har varit "vanliga campings/rastplatser" från officiella kartor

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Den ‎29‎.‎03‎.‎2016 at 12.07, Andreas.E skrev:

Hejsan!

Nu fin funktion på plats. Member Map ger dig möjlighet att placera en "nål" på den adressen du är på vid hjälp av lokasjonen till din dator. Alternativt kan du skriva in din adress. Detta blir sedan lagrat på din profil i kartan.

Det är en riktigt fin funktion så att man enkelt ser vilka man har i sitt närområde. Jag vet av erfarenhet att det är många som är skeptiska till att lämnas ut adress och visa var dom bor. Då finns det ett par alternativ.

1. Du sätter en lokasjon som inte är helt din hemma adress.
2. Du väljer närmsta större ort/sted/stad.

Viktigt!
Det är endast registrerade medlemmar på forumet som kan se informationen du lämnar på kartan. Inga andra kan se eller få ut den informationen.


This post has been promoted to an article

Hei.

Får ikke lagt til marker, hva gjør jeg da?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...