Jump to content

Pajero 2007 - Rig för familjeäventyr


blackstream
 Share

Recommended Posts

Fox wing på plats, tog lite tid att få hem. Snurrade omkring på lastbil i olika kollin några veckor. Har testat några gånger nu och tycker det funkar bra. Lite tight att få ihop dragkedjan om man har teleskoprören i fodralet, det är nog inte meningen att dom ska få plats men det går. 

IMG_20170611_120303_863.jpg

IMG_20170604_085953_454.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 minuter sedan, Wiberg sade:

Shit vad stor den va Stefan! Longranger eller?

Nja, de e väl så stort som det blir ?  Nä, Rhino Rack / Oz tent. Du får tänka på att jag inte har så stora däck så att den kanske ser större ut ... lr nått ? 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ska värderas alltså. Gillar möjligheten att söka lä när det inte är 30 grader och sol. Men då är jag nog ensam på tur iallafall så behovet kanske bara finns i mitt huvud...

Kostade den en arm och ett ben eller kunde man leva med priset?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Typ 6000 spänn för foxwingen och ca 2000 spänn styck för väggar/förlängningar. Det är två väggar på bilderna, det ingår teleskoppinnar även till dom som gör att man kan använda dom som förlängningar (extension). Jag fick även med extra plastgångjärn, vilket ju är bra men får en att undra om dom går sönder ofta.

Jag köpte av roughside.com. Det tog lite tid, det va specat 5-8 dar men det tog ca 6V totalt varav 2 veckor som dhl snurrade omkring paketen på olika lastbilar. Dom kan inte rå för att grejjerna är sena från deras leverantör men borde va bättre på att svara på mail. 

Ang. storleken så finns en som heter 2.5 och en som heter eco 2.1 som är lite mindre. Du har kanske sett 2.1 @Wiberg

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, pajeroramble skrev:
33 minutter siden, pilten skrev:

Her har jeg handlet litt fra. Veit ikke kvaliteten på de taktelta eller markisene. Men er veldig raske på levering. 

https://www.direct4x4.co.uk/expedition-accessories 

Tack för länken, ny sida att plöjja igenom. Såg att det fanns väldigt fina lådsysten till Hilux...

Siden du nevner hilux? her er min? 

2016_0706_20202400.jpg.28b95a96b97a8f2751700cc14de661da.jpg

Å skal du begynne å bygge overland hilux. Da må du få tak i en 97 mod doublecabiner med stiv foraksel  

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nya fälgar på gång, passar iaf. Imorn ska däcken krängas på. 

Fick aldrig ordning på stålfälgarna (se säljtråd). Provat två olika däckfirmor, spikvikter, klistervikter, balanssand, kollat framvagn etc. Men problemet är nog att fälgarna inte är riktigt runda och lr skeva. Så nu blev det nya, dom ska passa på Hilux oxå som tur är. Jag har inte psyket som krävs för att hålla i en skakande ratt hela semestern.

IMG_20170615_154616.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minuter sedan, Albatross sade:

Tack, den andra ligger i princip i resrutten, 25 mil och några dagar ifrån... men resplanen är inte spikad. Vore ju kul, dom marknadsför ju den som "Für die ganze familie!" så det kanske inte är omöjligt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, pajeroramble said:

Vår rutt ligger mellan ca 11/7-29/7, när är du i krokarna?

Vi drar över till Riga första veckan i Juli , sedan letar vi ned oss mot prag. Vi kan byta nummer i PM och snacka vidare :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I väntan på Eurotrip-17 så får man underhålla sig med tidiga mornar, nån grusväg och nykokt kaffe. Jag kokar vatten på ett litet primus gaskök och sen pressobryggare, hur gör ni? Kaffet är viktigt! 

20170623061240_edited.jpeg

Edited by pajeroramble
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...