Jump to content

Gruppköp av taktelt osv


Tobias Olsson
 Share

Recommended Posts

Hej!

Fler och fler har frågat mig om jag kan ordna ett till gruppköp av taktelt i huvudsak. Både i hardcase och tyg.

Det som också går att ordna är markiser, annex, markistält, HEX markiser med väggar och stegar.

Det tar ca 60dagar ifrån att betällningn blir gjord tills leveransen är i hamnen i Oslo.

Jag tar hand om allt av import, papper osv.

Jag är villig att leverera tälten mot en kostnad såklart. Jag har inga problem att köra ett par mil.
Tidigare leleverans av tält så använde jag bring, fick bäst pris igenom dom. Bring levererade till större delen av Norge för 2000-3000kr. Inte billigt, iknow.

Leverans till Sverige går att ordna på något vis, får bara se vart just du bor då. Jag kör upp till Umeå ibland via Trysil, Sälen, Särna, Sveg, Ytterhogdal, Ånge, Sundsvall och Umeå.



Finns det intresse för detta?


Priser osv presenteras om intresse finns.
Jag gör detta för att få hem lite utrustning till mig och min kompis lite billigare och försöka få till en bra pris till er som är intresserade.

Exempel pris, tältet på bilden plus annex under tältet. 9500kr

140cm x 240cm sovyta.

taktält AT EXPO.JPG

Edited by Tobias Olsson
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Tobias Olsson skrev:

Jag kommer i första omgång försöka få ihop 5st, men blir det fler så satsar vi på 10st telt, markiser osv.

Men är en prislista intressant?
 

Prisliste er alltid interessant Tobias ?

Har du bilder også av de ulike produktene?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Detta är mest vanliga storleken.
Större = Lite extra kostnad
Mindre = Reducerad kostnad

Storlekar som finns av denna modellen.
Bredden som skiljer.
120cm
140cm, den som är prisad
165cm
180cm
220cm

 

 

 

RT-02.jpg

mått taktelt RT02.JPG

Edited by Tobias Olsson
Link to comment
Share on other sites

Jag är intresserad av ett taktält (140 cm bredd) med annex, eventuellt kan jag få med en kompis på ett till också. Hur bra står sig dessa i regn? Om jag förstått rätt så är det limmade sömmar istället för svällande tråd som dyra konkurrenter har. har det någon negativ inverkan? 

Kan eventuellt vara intresserad av även markis. När behövs ett beslut tas om vad som önskas? 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Detta ser riktigt bra ut Tobias!

Glädjande att se att även storfamiljer har något att välja i - 220cm bredd ;) .

Har nu gjort Europa runt i 2,5 veckor i taktält med annex och det funkar som fjell!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 2017-07-18 at 15.51, Jaxne sade:

Jag är intresserad av ett taktält (140 cm bredd) med annex, eventuellt kan jag få med en kompis på ett till också. Hur bra står sig dessa i regn? Om jag förstått rätt så är det limmade sömmar istället för svällande tråd som dyra konkurrenter har. har det någon negativ inverkan? 

Kan eventuellt vara intresserad av även markis. När behövs ett beslut tas om vad som önskas? 

Jag har själv ett tält ifrån samma fabrik, fungerar helt klockrent. Inga som helst problem med vatten in i tältet.
Har varit ute en del i riktigt dåligt väder också, bara se till att spänna upp tältet ordentligt så är det inga problem.

 

Har inte satt något datum än, men det är ganska många intresserade.
Men sommaren börjar lida mot sitt slut och hinna få hem sakerna denna sommaren blir väldigt svårt.

Men för att säkra sig ett tält osv så rekommenderar jag göra klart affären så fort som möjligt, alltså betala sitt tält.
Då jag inte håller av något eller beställt något utan att betalning blivit gjord.
 

Skriv till mig på face om någon vill ha lättare kontakt med mig.

https://www.facebook.com/Per.Tobias.Olsson

 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, haakonbs skrev:

Jeg forstår ikke helt, skal jeg forhåndsbetale men awningen kommer ikke denne sommeren? Eller misforstår jeg svensk her? :)

Forhåndsbetaling, ca 60 dagers leveringstid. Dvs at det fort blir høst og kanskje vinter før teltene kommer. :)

Edit:
Er det muligheter for å presse prisene mer om vi blir enda flere?

Edited by iknutis
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan muligens ordne med rimeligere frakt, enten fra Oslo eller Drammen når den tid kommer.
Det burde være mulig ned mot halve prisen for sendinger i sørnorge, dvs ca 1000kr inkl gebyrer og mva.
Jeg vurderer også å kjøre ned for å hente et evt telt, og kan da levere på strekningen Oslo-Trondheim med ymse avstikkere mot dieselkostnad.
Det er også et rimelig alternativ. Som dere skjønner så er jeg rimelig klar for et taktelt. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, iknutis sade:

Forhåndsbetaling, ca 60 dagers leveringstid. Dvs at det fort blir høst og kanskje vinter før teltene kommer. :)

Edit:
Er det muligheter for å presse prisene mer om vi blir enda flere?

Priserna är väldigt lågt räknade egentligen, blir inte många kronor över för min del vart fall.
Kostar en del att dra och hämta och ordna med tullen i hamnen osv.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-08-07 at 21.42, haakonbs sade:

Jeg forstår ikke helt, skal jeg forhåndsbetale men awningen kommer ikke denne sommeren? Eller misforstår jeg svensk her? :)

Som personen under skriver så är det 60dagars leveranstid efter inbetalning till fabriken.
Det förutsätter ju då också att alla som ska ha har betalat in pengarna.

Men vi kommer sätta ett slutdatum inom en tid så folk får tummen ur så snabbt som möjligt.
Efter semestertider så kan kassan va rätt tom :P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...