Jump to content

Ny artikel: Bollinger B1: Verdens første fullelektriske offroader?


Recommended Posts

  • 2 years later...
  • Administrators

Första YT videon.. eller jag har inte sett någon tidigare. Ett väldigt intressant koncept på vad framtiden kommer att bringa.
Personligen tycker jag inte att den är speciellt vacker att se på... men men..

 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Samma YT kanal har ju köpt en Tesla X för att göra om till Overlanding fordon, efter första testet kan man väl säga att elbilar har måååååånga år kvar av utveckling innan de ens kan övervägas. Eller batterierna då, den stora elefanten som vissa inte vill låtsas om 😱

Det är ju en god idé, 100% moment från början, en motor i varje hörn eller iaf per axel ger många fördelar.

Men tror att de som ser de avsnitten bara kommer sätta sig tråla efter en VW Touareg, det gjorde jag iaf 😀

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/19/2019 at 6:32 PM, MrWIB said:

Samma YT kanal har ju köpt en Tesla X för att göra om till Overlanding fordon, efter första testet kan man väl säga att elbilar har måååååånga år kvar av utveckling innan de ens kan övervägas. Eller batterierna då, den stora elefanten som vissa inte vill låtsas om 1f631.png

Det är ju en god idé, 100% moment från början, en motor i varje hörn eller iaf per axel ger många fördelar.

Men tror att de som ser de avsnitten bara kommer sätta sig tråla efter en VW Touareg, det gjorde jag iaf 1f600.png

Håller med dig...  sett alla deras avsnitt under de år de filmat. Känner absolut samma.

Ser man även de avsnitt de trasslat med reparation av den tidigare Tesla 3 blir man livrädd - och då är det ändå i Teslas hemland... 😕 

Inbillar mig att det kommer vara hur dyrt som helst att köpa fordonen, för att sedan vara mängder med issues och andra begränsningar.

Kanske om 25 år....

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är intressant med eldrivna fordon och möjligheterna med dem. 

Bollinger B1 är ju hur häftig som helst. Superfunkis på många sätt, men mycket är ju fortfarande på prototypstadiet på bilen ...
Och tillverkningsmetoden lär ju inte göra bilen tillgänglig för breda massan ;)  

En annan elbilstillberkare som är intressant är Rivian. Speciellt R1T verkar kul! 

rivian-r1t-electric-overland-pickup-6.jpg.29af711a3fb10627034bee544dd14891.jpg

  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...