Jump to content

Körträning/ träff


Wiberg
 Share

Recommended Posts

  • Moderators

Då några medlemmar efterlyser, eller i alla fall uttrycker en önskan om, någon form för körträning så tänkte jag att man kanske kan slå flera flugor på smällen genom att göra träff av detta och hitta ett område flera kan tänkas ta sig till. 

Vi har väl fastställt via tidigare förfrågningar att ca 3-4 timmar är det de flesta kan tänka sig att köra för en helgträff. 

Kan någon typ av skjutfält vara lämpligt? Där borde man kunna hitta ett par spår som är lagom utmanande utan att störa någon, dessutom är det ju ett spännande mål i sig själv.

Hur känns Villingsbergs skjutfält till exempel? Lagom långt bort för de flesta mtp tidigare 3-4 timmar  resväg.

Initialt tänker jag att detta är något vi medlemmar gör och organiserar tillsammans - dvs de med mer erfarenhet hjälper de med mindre erfarenhet, med det gemensamma målet att ha det trevligt under en helg med tältning och matlagning i det fria. De flestas bilar är väldigt kompetenta redan i originalutförande, det brukar oftast vara bristande erfarenhet som begränsar ens förmåga att hantera bilen i terrängen. Jodå, stora hjul, hävning och plåt under hela bilen underlättar men är absolut inget måste om man vill testa bilen utanför vägen.

Har någon förslag om andra ställen där det går att arrangera körträning så bara kom med dom. Om vi knäcker till kanske vi kan ha denna körträningen som en liten senhöstträff?

Redan i helgen finns möjlighet att testa bilen under ordnade förhållanden bland riktigt trevliga deltagare:

https://www.nlck.no/2017/06/16/nlck-hosttreff-rudskogen-22-24-september-2017/

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Låter toppen!  Jag är fett på!

Fick därtill även snabbt svar på frågan jag ställde innan (noterad i min garagetråd)

"Kunde även tänka mig att höra mig för hit: http://www.terrangcampekeby.se/  för att lära.  Kanske kunde vi få till ett "gruppevent"?  Eventuellt även med anpassning så att vi får köra med egna fordon (i viss mån?)

Finns även denna:  http://www.trafikcenter.se/om-oss/ 

Jag har nu skickat en förfrågan om kostnadsbild för 6 pers. Får se vad de svarar."

Svaret kom direkt:

"Ove:

Det här låter kul.

Lite annorlunda än våra vanliga aktiviteter men absolut något vi skulle kunna genomföra.

Det bästa vore väl om någon av er kom till oss och tittade på vår anläggning (ligger strax utanför Tungelsta) och att vi därefter kunde fortsätta prata om ett upplägg.

Slå mig en signal...

Hälsningar

TerrängCamp Ekeby

Jan Rudtorp"

 

Vi kan ju ha med detta med event/körträningsmöjlighet som en extra option.  Skulle vi, enl @Wiberg ovan, få till en egenarreangerad körning/träning i höst vore det kanon. Då kanske vi kan mötas på Terrängcamp Ekeby vid annat tillfälle, för ev snökörning ? Möjligheterna är oändliga ???

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har tilgang til kjøre område som  nlrk disponerer. Perfekt til kjøretrening og camp. 

CA. 35min. Nord for åstjern for dere som var der på treff i vinter. 

CA. 15 mil nord for Oslo. 

Edited by jope
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kastar in lite text här för att se om vi kan få till något. Vi kör en handuppräckning för att se hur många som kan vara intresserade av Villingsberg. Jag är gärna med och fixar och ordnar under ledning av nån annan som har mer erfarenhet av att ordna sånt här. 

1) Stefan
2) ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...