Jump to content

”Vedhantering” i bilen


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

De flesta av oss har nog släpat med oss ved i bilen under den lite kallare årstiden. Hur man förvarar och hanterar veden varierar så klart men jag tänkte tipsa om min variant.

Jag har fastnat för Biltemas viltsäck/vedsäck som är robust och stadig med  fyra rejäla handtag. Den rymmer ganska mycket, dock lite olika beroende på om man vill kunna stänga den eller om det är ok att den är öppen. Jag tycker det är skönt att ha veden i något tätt och som håller att hantera, så man slipper en massa flisor och sågspån i bilen.

BA0D6461-A7DF-423B-A57F-1D619680F5A6.thumb.jpeg.3fc0ea20d346e4b44aed6c9d88145893.jpeg

F77780A2-D937-47A2-8F1B-188C0899A245.thumb.png.a0e145c1af0b761886716610c83e3e20.png

Edited by Lars 9k
  • Like 10
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Ja jag tycker denna har några fördelar, rejäla handtag, robust material som tål vassa klabbar, men går ända att stuva undan när den är tömd.. Dock är snöret som stänger lite tunt så det funderar jag på att byta.

Edited by Lars 9k
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Har en liten plastback handlad på Jula som rymmer ca precis det som förbrukas på 24 timmar ( icke kontinuerligt eldande ). Den passar dessutom in i inredningen :D . Efter att ha tagit bort kylen - behovet av kylskåp erätts gärna med behov av ved - så har jag nog plats till en sådan säck du tipsar om Lars. Kaminen vill gärna ha finkluven ved så det blir ett par dygn till med en sådan säck.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
6 timmar sedan, Wiberg sade:

Har en liten plastback handlad på Jula som rymmer ca precis det som förbrukas på 24 timmar ( icke kontinuerligt eldande ). Den passar dessutom in i inredningen :D . Efter att ha tagit bort kylen - behovet av kylskåp erätts gärna med behov av ved - så har jag nog plats till en sådan säck du tipsar om Lars. Kaminen vill gärna ha finkluven ved så det blir ett par dygn till med en sådan säck.

Men var förvarar du mat och öl på vintern då? ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

I en fullpackad Snövit blir det aldrig så varmt längst bak i bilen att varor fördärvas - under kallare årstider vill säga. Det blir som ett dåligt kylskåp i plastbackarna temperaturmässigt. Kall öl är sällan ett problem att fixa vinterstid :D .

För att förtydliga: Kylen är bara ur bilen vintertid när platsbehovet är större än normalt ( ved, lavvo, sovsäckar etc ).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Meeen varför hittar jag detta inlägget på tok för sent, har haft mängder av flis o bös från veden i vinter samt att jag själv inte ens kommit på tanken att använda en Ikea kasse 🤦‍♀️😂😆  

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...