Jump to content

SoftTrail - Borås, Sverige


Wiberg
 Share

Recommended Posts

  • Moderators

Klippt från Borås Jeepklubbs hemsida http://jeep.fsy4.se/

 

SoftTrail 20-22 april


Den 20-22 april är det återigen dags för Borås Jeepklubbs SoftTrail. Det blir frikörning såväl som en lätt slinga med manöverprov. Ett utmärkt tillfälle för dig att testa hur väl du känner din bil i terrängen! Pris: 300kr.

Följande tider gäller:
Fredag kl 18.00 Träffen öppnar och kl 20.00 blir det en lättare safarislinga i kolonn för dom som har lust, frikörning för övriga.
Lördag 08.00 - Insläppet öppnar och kl 10.00-14.00 är SoftTrailslingan med manöverprov öppen. Frikörning hela dagen för övriga.
15.00 – Prisutdelning, 3 ekipage får pris för sin insats.

Söndag är det frikörning som gäller.

Frikörning inklusive nattkörning fredag kl 18 till söndag kl 15 för de som vill.

På lördagen är kiosken öppen där det säljs burgare, korv och annat gott!

Det finns toavagn på området från fredag till söndag, camping är tillåtet.


Bilar som deltar i träffen ska vara påställda och försäkrade. ATV och fordon över 3,5 ton hänvisas till andra träffar.

Varmt välkomna hälsar Borås Jeepklubb!

Träffansvarig är Joakim Ekelund 0761-730363

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
2 timmar sedan, CampForCer sade:

Excellent!   Jag åker dit på lördagen, 8-14.   Blir toppen att testa lite med bilen  :-)

 

Kör du själv eller har du ngn co-pilot som kan lotsa(rekomenderad nog)?

Jag vill inte verka avskräckande och förhoppningsvis så är det rejält soft, men annars är BRÅT ganska kärvt avseende sten.

Men jag tycker definitivt du skall åka dit, går säkert att dubbelkolla  nivån på ”banan” via träffansvarig.

Edited by Lars 9k
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuter sedan, Lars 9k sade:

Kör du själv eller har du ngn co-pilot som kan lotsa(rekomenderad nog)?

Jag vill inte verka avskräckande och förhoppningsvis så är det tejält soft, men annars är BRÅT ganska kärvt avseende sten.

Men jag tycker definitivt du skall åka dit, går säkert att dubbelkolla  nivån på ”banan” via träffansvarig.

Tack!   Mycket stor risk att jag blir själv...   Vi får se.   Bra att veta - tack.   Får nog ta mig en titt på plats så att man inte vurpar utför en stenig backe   :-/

Link to comment
Share on other sites

Palle och jag kommer att vara på plats från fredag eftermiddag till söndag förmiddag :)

Massor av terrängkörning, grillning och gott sällskap utlovas! Dax att provcampa Ove?

Nämnde jag att det blir kalasväder?

 

Edited by Fredrik L
  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, Wiberg sade:

Klippt från Borås Jeepklubbs hemsida http://jeep.fsy4.se/

 

SoftTrail 20-22 april


Den 20-22 april är det återigen dags för Borås Jeepklubbs SoftTrail. Det blir frikörning såväl som en lätt slinga med manöverprov. Ett utmärkt tillfälle för dig att testa hur väl du känner din bil i terrängen! Pris: 300kr.

Följande tider gäller:
Fredag kl 18.00 Träffen öppnar och kl 20.00 blir det en lättare safarislinga i kolonn för dom som har lust, frikörning för övriga.
Lördag 08.00 - Insläppet öppnar och kl 10.00-14.00 är SoftTrailslingan med manöverprov öppen. Frikörning hela dagen för övriga.
15.00 – Prisutdelning, 3 ekipage får pris för sin insats.

Söndag är det frikörning som gäller.

Frikörning inklusive nattkörning fredag kl 18 till söndag kl 15 för de som vill.

På lördagen är kiosken öppen där det säljs burgare, korv och annat gott!

Det finns toavagn på området från fredag till söndag, camping är tillåtet.


Bilar som deltar i träffen ska vara påställda och försäkrade. ATV och fordon över 3,5 ton hänvisas till andra träffar.

Varmt välkomna hälsar Borås Jeepklubb!

Träffansvarig är Joakim Ekelund 0761-730363

Kan man bara åka dit och hänga och prata med andra Jeep intresserade människor? Vet inte om jag vågar mig ut på någon bana och har ju tyvärr bara en nyare Jeep Renegade. Tanken och drömmen är att skaffa mig en mer tåligare Jeep med tiden. Sen hoppas jag men inte blir lynchad om man har en "Fiat" Jeep ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Fredrik L sade:

Det kan man absolut göra och det finns säkert plats i någon bil om du inte vill köra själv :)

Även om Borås bjuder på en del extrem terrängkörning så finns det en hel del lättare spår med så det finns något för alla :)

Åhh så kul! Då lär jag dyka upp? Tack för ditt svar!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

När de bjuder in till " Soft trail " så är det inte de stenigaste partierna som avses. Den gången jag var på " Soft trail " så var det väldigt snäll terräng man körde i. Perfekt att testa lite försiktigt vad bilen och föraren klarar.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Så är det och träffen riktar sig till de som har en mer eller mindre standardbil och vill ut i skogen och testa den lite. På både fredagen och lördagen bjuds det på lätta slingor, växer sedan hornen har man resten av körområdet att leka på :)

Manöverproven brukar vara uppskattade och jag kommer att vara funktionär vid ett av dem i år.

 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nice!

Då kommer jag på lördag morgon.

Återstår att se vad sker med tältet då jag TAPPAT en mutterdj_vel till takräcket och upptäckte detta i lördags...  kan inte montera...  Dock beställt en ny (med ett pr extra) som kommer i veckan, tror jag.

Blir kul att ses på lördag!! ???

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Maria Widell sade:

Vet inte om jag vågar mig ut på någon bana och har ju tyvärr bara en nyare Jeep

Blir ju perfekt!  Då kan vi stå och vinka fram varandra mellan stenarna så att vi inte skadar lacken... :-)

Min bil är ju som din - oinvigd, och samma gäller nog mig...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, CampForCer sade:

Blir ju perfekt!  Då kan vi stå och vinka fram varandra mellan stenarna så att vi inte skadar lacken... :-)

Min bil är ju som din - oinvigd, och samma gäller nog mig...

Det är ju strålande!! Vet inte om jag vågar köra men jag vinkar så gärna?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, Fredrik L skrev:

Så är det och träffen riktar sig till de som har en mer eller mindre standardbil och vill ut i skogen och testa den lite. På både fredagen och lördagen bjuds det på lätta slingor, växer sedan hornen har man resten av körområdet att leka på :)

Manöverproven brukar vara uppskattade och jag kommer att vara funktionär vid ett av dem i år.

 

Hva er manoverproven?

Link to comment
Share on other sites

För långväga gäster rekommenderar jag sommarträffen på grund av att det är mer gemensamma aktiviteter på den träffen än på övrig träffar :) 

Förutom de sedvanliga nattorienteringarna och tipspromenaderna är det gemensam middag på lördagen (som ingår i träffavgiften) och andra aktiviteter. Det är även den största träffen och det är ett nöje att bara se alla olika bilar.

 

http://jeep.fsy4.se/traffar-2018/

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...