Jump to content

Det blev en patrol till slut ?


Metalwolf
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, stensth said:

Min gamla, lycka till vidare! Sitter golvet fortfarande kvar i bak? Dvs den är 2-sitsig?

Ok ? Aa den är fortfarande lastbilsreggad, men säten sitter i för tillfället som ska plockas ur innan besiktning. Men allt "golv" följde med så det är bara å sätta i det när sätena blir borta. Då kanske du har några bilder på den när den varit ute på tur? Alltid kul och ha lite "historia" om bilen ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Metalwolf skrev:

Ok 1f600.png Aa den är fortfarande lastbilsreggad, men säten sitter i för tillfället som ska plockas ur innan besiktning. Men allt "golv" följde med så det är bara å sätta i det när sätena blir borta. Då kanske du har några bilder på den när den varit ute på tur? Alltid kul och ha lite "historia" om bilen 1f60b.png

Om du inte vill ha golvet så kan jag tänka mig att köpa det av dig. Får jaga i arkivet ikväll och se om jag hittar några bilder.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Var å vägde bilen idag ? har bara 40 kg till godo innan totalvikt nås (2980kg) då har jag i stort sett tom bil bara en liten låda bak och inga säten bak, hur kan det fela så mycket från när man kollar på internet vad tjänstevikten ska ligga på? (2510kg)

 

DSC_0308.JPG

Edited by Metalwolf
  • OMG 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Premium Member

Kul att hälsa på dig!

Såg dig dock inte senare när det värsta stöket var klart. Stack ni innan vi började med maten? Alltid lite jäktigt precis när man kommit fram och allt skall packas upp och tälten skall resas.

Edited by Lars 9k
Link to comment
Share on other sites

Detsamma ? vi kollade runt lite på alla bilar men dom flesta verkade väldigt upptagna ? så när vi kollat klart och hälsat lite snabbt på dom flesta så bestämde vi oss för att dra hemåt då det började bli kallt då planeringen av kläder inte var den bästa ? men kan ju säga helt klart att suget efter att vara med och åka blev iallafall väldigt stort när man var där och kollade när ni kom ?ska försöka få klart kaminen till tältet nu i helgen och lite andra små saker så kanske man hinner klart och kan bli med på julbordet ?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Johannes said:

Fräsig kärra, får man fråga vad du har för storlek på däck och hurudan är bränsleförbrukningen med den vikten?

RD28 motorn eller?

35x12'5 r16 när jag körde hem den när jag köpte den så tog den ca 1,5l /milen

Och då låg jag mellan 100-130 nästan hela vägen och en massa omkörningar. Sen har jag inte kolla nån mer förbrukning på den, Det är 3 liters motorn

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Lars 9k said:

Du är välkommen ner till vårt julbord i Skåne också om du vill maxa!!

 

Ok tack :D skulle varit kul men har tyvärr andra saker bokade den helgen :( men det skulle definitivt vara kul och se lite mer av södra sverige för jag har endast varit i lund en gång och jobbat annars är det väl omkring göteborg som är den sydligaste punkten som besöker några gånger per år :P  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...