Jump to content

LC 120 med Poly på slep ;-)


Marius Myhre
 Share

Recommended Posts

Ganske ny i Overland verden men har allerede mange prosjekter på gang ;-)

Kjøpt en litt rigget LC nå 120 i vinter. Bilen blir brukt som hverdagsbil og vill også benyttes til turbil.  Vi er en familie på 4 og målet er at alle skal med. Derfor trenger vi litt plass.  

66CDA752-190E-4A79-A8D3-FA77AC35785E.jpeg

Edited by Marius Myhre
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Poly er hengeren som jeg jobber litt med. Henger hadde jeg fra før og taktelt blei kjøpt inn i høst.  Tanken er vel å bygge min egen Overland henger.  Hadde et par test turer i høst og har bygget litt i vinter legger ut litt flere bilder senere. Her er er bilde fra test montering 

8D76FA8C-7FDE-4CC2-956F-635C1E634AA5.jpeg

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

On 3/4/2019 at 11:20 AM, iknutis said:

Oi, er det der stabilt? Ser jo for meg at det vil vugge ganske heftig om det kommer litt vind.

Dette var bare en prøve montering.

Har satt støttebein på hvert hjørne på henger. Vi har sovet en natt hele familien i henger og med støttebein nede så var den stabil. 

Driver å bygger den om litt nå.  Har byttet ut natokobling med vanelig drag og bar breddet den ca 20 cm.  Er fortsatt litt i test fasen. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pilten said:

Kunne du ikke brukt spacere som endrer bolt pattern fra 5.5 til 6? Så kunne du kjørt med samme hjul på hengeren som landcruiseren?  

Jo i utgangspunktet. Byttet til meg disse felgene så derfor det blei dem nå i første omgang.  Tenker å ha med en av de jeg har fra før som reservehjul. Men man punkterer vel ikke ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

På tide med en liten oppdatering. Er hektisk med jobb og små barn så er ikke så ofte en får tid til hobby. Men fikk en liten tur i garasjen i dag og har test montert litt.  Syntes der blei bra med 10 felger og -45 i inpress. Tror nok den blir mer stabil etter veien nå. Eneste jeg er bekymret for er hjullager om de tåler dette. Men er vel bare en måte å finne det ut på ;-) . Blei jo litt Artic Truck look på henger...

C3CF3D10-207A-41C8-84D7-E26A821A72DF.jpeg

DD5C3B0E-682A-48FE-A184-7F2F7AE221AF.jpeg

E95D797D-EA98-42F0-8CFD-F31DF9C52C13.jpeg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Begge skjermer og strøm ferdig lagt opp. Måtte ta henger en liten test tur etter bilen. Den ligger fint på veien og virker mye mer stabil. Er fornøyd med resultatet så langt. Snekring av kasse og maling med bedliner er neste på listen. Er jo snart tur sesong..

AD0B0D4C-912A-422B-9666-B8A148625742.jpeg

ABCC2BB0-60FD-4FC7-83E2-DB22A85FC26D.jpeg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...