Jump to content
  • Forum Statistics

1.5k
    Total Topics
    31.5k
    Total Posts
  • Member Statistics

962
    Total Members
    827
    Most Online
    World Wide Trip .
    Newest Member
    World Wide Trip .
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 19 Guests (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Topics

• Så var endelig tiden kommet for årets første taktelt-tur. Riktignok kortreist, men tur! Lastet på teltet, for anledningen på 4 takstativ. Dessverre buer taket på Touran, så uansett hvordan jeg vrir og vender på det, er det bare 2 stativ som støtter teltet uansett. Turen gikk i retning Eikesdal, og vi endte opp på en grusfylling like ved veien. Veldig populær plass å campe på hele sommeren, og pga lite trafikk på veien om natten, går det veldig greit. Jeg er kjempefornøyd med byggekvalitet på teltet, dette er nok det beste softshell-teltet jeg har vært borti så langt. Profftelt Kongsberg. Dette var utsikten når vi våknet søndag morgen, +10 grader og sol på vei. I vinter har fruen rotet i matkassene mine, så alt som heter bestikk er borte. Da må man lage eget. Aursjøvegen er stengt på vinterstid, nå også ikke bare av snø men av en bom midt oppe på fjellet. Vi bestemte oss for å kjøre så langt som vi kom. Før vi kom så langt var temperaturen oppe i flotte 20 grader og solen varmet fint. Hit, men ikke lenger. Vi hadde begge sommerdekk, og jeg har jo bare 2wd så vi tok ingen sjanser. Likevel var dette en utrolig fin start på turåret 2025, selv om starten ble noe senere enn jeg egentlig har ønsket. Neste tur på agendaen er første helgen i juni, da går turen til Dalarna og Värmland.
    • Igjen: alt for lenge siden forrige oppdatering. Årsaken er rett og slett mye arbeid og mye mindre tid til å surfe på forumet enn før. Helt siden jeg kjøpte Touran har jeg slitt med dårlig utløserlager, og nå som snøen endelig var borte var tiden kommet for å bytte clutch, utløserlager og svinghjul som er å anse som slitedeler alle tre. Begynte først å demontere alt rundt girkassen: Og fikk den til slutt ut. Masse mindre jobb på 2wd enn tilsvarende biler med 4x4. Men når jeg skulle ta av ene flensen til drivakselen, knakk bolten ca 1cm inn i diffen. Måtte be en kompis om å få låne utstyr, da utvalget mitt i lange og tynne bor var veldig begrenset. Løsningen ble et 6mm bor, en magnet og en god dose tålmodighet.
    • Mindre och billigare prylar, ja det köper jag med ojämna intervaller. Ibland är det bra prylar som kommer, ibland undrar man vad man tänkte på när man beställde. Stora tunga prylar, nej för när man lägger på fraktkostnaden brukar det inte löna sig med tanke på att det är ett lotteri.
    • Handlar aldrig från sådana ställen eftersom du oftast får vad du betalar för.  Sen kanske du kan leva med dålig passform, kvalitét osv beroende på vad det är. För en winch-kofångare, aldrig! Om det nu inte bara för utseendet du vill ha den, vill du kunna använda den, köp en från en betrodd/välkänd handlare. 
    • Någon på forumet som brukar handla på Alibaba? Har hittat winch kofångare och backspeglar till Navaran där till rimligt pris ( fullt medveten om att kofångare behöver förstärkas 
  • Create New...