Jump to content
  • Forum Statistics

1.5k
    Total Topics
    31.5k
    Total Posts
  • Member Statistics

962
    Total Members
    827
    Most Online
    World Wide Trip .
    Newest Member
    World Wide Trip .
  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 34 Guests (See full list)

• Topics

• Subarun fick inte bara nya tändstift utan även bromsskivor, belägg, däck, olja och filter. Däcken blev Hankook, Ventus Prime 4, 225/65 R17 och det är långt ifrån A/T utan full fokus på asfalt för 75km enkelt väg till (nya) jobbet så är låg förbrukning prioriterat över terrängegenskaper.  Så nyservad och med uppgraderat 12V uttag blir det säkra och bekväma mil. Ja byta ventilkåpspackning och något mer kanske.  Några förbättringsplaner på Sovlådan™ snurrar i skallen, får se vilka, om några, trillar ur och förverkligs.
    • Den förhoppningen lever.
    • Ses vi ute i sommar?
    • Det där ska jag försöka ta tag i.... Igen... Letade reda på vilka packboxar som man skulle passa på att byta och KIA överraskade med att ha rimliga priser. Men sen kom några saker emellan och det dröjde innan jag fick iväg beställningen så 2 st packboxar hadde utgått, suck. Men jag lyckades få fram lite data på dimensionerna på det där internetet och det kunde vara samma som till en helt annan bil och dessa hade AutoDoc på lager så jag beställde 2 som kom häromdagen. I samma veva så damp det ner ventilkåpspackning till Outbacken eftersom ett tändstift var oljigt på utsidan och ja dessa stift sitter rakt ner i ventilkåpan och ett antal gummidetaljer har som uppgift att hålla oljan innuti motorn. En o-ring till oljemålningsröret beställdes av västsveriges bästa Subaru verkstad och den levererades till kiosken uppe vid föräldrahemmet, suverän kundhantering. Så Subaru får vi kanske börja med och sen kast med Kian. Den var där något med sovlåda också Ja Ja vi får se var vi hamnar när vi blir färdiga.
    • I did a thing! Uppgradering av 12V uttaget i bagageutrymmet på bilen. Min individ var inte utrustad med det från början men kablar är framdraget. Först versionen blev en enkel "sitta fast med velcro" och den har fungerat i drygt nästan 2 år. Men som förväntat så började denna typen av kontakt glappa för nån månad sedan så det var dags att uppgradera. Släppte hämningarna att inte borra hål så denna blev mycket mer original lik. Nu kan powerbank och kylbox åka med igen.   (Okay bilden är som livet i stort, lite upp och ner, ska se om jag får till det på telefon eller inte)
    • Tackar @Lars 9k. Apropå bli gubbe, måste man inte växa upp först?
  • Create New...