Jump to content

Söndagsutflykt 1/10 i Göteborgsområdet


Klydd
 Share

Recommended Posts

23 minutes ago, Wiberg said:

Ja det är jag Klydden men jag tar hyrbil i Spanien i stället :D .

Nästa gång jag är i Götet kanske vi kan få till något ;) .

stackare, måste du köra med annan bil än din egen ?

Bara hojta till när du ska hit så..?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Klydd sade:

Hej,
Någon som är sugen på grusvägsåka, fika och däckspark på söndag 1/10 någonstans runt Göteborg?

Se även här: http://toyota4x4.se/topic/5600-soendagsutflykt-110-i-goeteborgsomradet/
/Henrik 

Cool!   Jag är ledig hela helgen, undantaget planerat GYM  (men det kan man ju ordna med däcksparkande...  hehe )

Åker gärna med på grusvägar åt ena eller andra hållet. Säg bara var ni planerar ses så... ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, vi får väl se om fler dyker upp... :-)

Svartedalen är väl trevligt!  Här runt Lerum finns bara korta vägar. För många samhällen o större vägar överallt. Möjligen bortåt Hindås/Borås finns längre.

Sikta på Svartedalen :-)

Tänkte ta med ved o grilla/elda något. Vildsvin är poppis nu har jag sett.  Kanske kan vi fånga något?  Hehe

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Klydd sade:

kul! Än så länge är det bara du och jag och ingen startplats planerad. Förslag? Svartedalen? Eller känner du till roliga vägar på ditt håll, för visst var det väl Lerum?

Ses vid Kexfabriken i Kungälv? 12.00?

Slutmål Bottenstugan i Svartedalen?

Borde hinna med en del småvägar på väg dit, om vi krånglar lite.

Middag vid stugan? 

IMG_8049.JPG

IMG_8050.JPG

IMG_8051.PNG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

33 minuter sedan, Klydd sade:

12 :o Jag hade tänkt mig 8 :D Ska vi köra på 9.00 vid kexfabriken så får du i alla fall lite sovmorgon?

Bottenstugan ser ju ut som ett trevligt stopp!

Hahaha

OK - I can manage 09.00  :-)  - vid kexfabriken då.  Tiden jag noterade var mer för att planen med mat skulle passa lite senare  :-) 

Link to comment
Share on other sites

Så fick vi komma ut till slut ?

Möttes upp vid kexfabriken, där jag i naivt nog trodde jag skulle vara först - 08.40, men icke! Där var redan @Klydd med sin 105:a, största takkorgen och enorma utstrålning, och fem minuter senare kom Hasse med sin grymma Jeep - full mod! ?

Riktigt kul att träffas första gången och få höra, lära o inspireras. 105:an har ju en enorm historia och är i ett grymt bra skick. Roligt!

Hasses YZ Jeep har mottagit många kärleksfulla timmar i garaget under åren förstod jag...  Grymt bra resultat!

Nu rullade vi iväg fr Kungälv och in i Svartedalen. Samsades med otaliga svampplockare och en o annan vildkörande yngling i Volvo (som vi förväntades hitta i diket under dagen...)

Hittade både pausplatser och småvägar. En o annan sevärdhet med.

Hasse visade även hur man enklast lättar på trycket i hjulen och förhoppningsvis fick @Klydd lite mjukare gång i håligheterna sedan.

Jens med barn mötte senare upp för grillning och ytterligare mera däcksparkande. Toppen att se o höra vad man enklast ändrar på en LC J150 i lagom omfattning - tack!  Blir nog en kopia på tänket där...

Efter ett par timmar lämnade Hasse och jag fick returnera den fiffiga handhållna radion - tack för lånet!!  Sedan kom @Klydd till undsättning med en ny...!  Great!!  Tack

Tack för en mycket trevlig dag ?

IMG_8170.JPG

IMG_8173.JPG

IMG_8175.JPG

IMG_8176.JPG

IMG_8177.JPG

IMG_8178.JPG

IMG_8179.JPG

IMG_8180.JPG

IMG_8182.JPG

IMG_8184.JPG

IMG_8185.JPG

IMG_8187.JPG

IMG_8188.JPG

IMG_8189.JPG

IMG_8190.JPG

IMG_8192.JPG

IMG_8194.JPG

IMG_8195.JPG

IMG_8196.JPG

IMG_8198.JPG

IMG_8200.JPG

IMG_8201.JPG

IMG_8204.PNG

IMG_8207.JPG

IMG_8213.JPG

IMG_8220.JPG

IMG_8222.JPG

IMG_8225.JPG

IMG_8226.JPG

IMG_8227.PNG

IMG_8228.JPG

IMG_8231.PNG

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...