Jump to content

Europatrip Juni 2019


Stiffe
 Share

Recommended Posts

Hej 

Har nu sammanställt min snabba Foto/overlanding Roadtrip genom Europa i Juni , genom Danmark - Tyskland - Österrike - Italien - Frankrike - Luxemburg 547 mil på 9 dagar , här kommer del 1 

 

Och del 2 

 

Edited by Stiffe
  • Like 8
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

On 11/8/2019 at 1:41 PM, CampForCer said:

Trevliga vyer!    Vilken plats var det utmed vattnet?  (12.15 in i filmen)

Uppe bland bergen ovanför Bardonnechia i västra Italien nära franska gränsen en plats / område som heter Rochemolles 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 3.11.2019 at 21.54, Stiffe sa:

547 mil på 9 dagar

Uff!! 😫 Blir trött bara jag läser det. Mycket bilåkande där. Själv föredrar jag att stanna till på intressanta platser och sträcka på benen.

Det är ju drygt 60 mil per dag. 😲 Själv har jag nu dragit ner i mina planeringar till att helst ligga vid 20 mil per dag. Max 25. Körde ju ca 650 mil i somras på tre veckor. Tyckte jag satt rätt mycket i bilen.

Edited by Jonas Andersson
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jo det är sant 😀 men jag gillar att köra mycket och ca 250 mil mer eller mindre transportsträcka, åker själv så föredrar att hålla igång 😎 mellan godbitarna, man gör ju som man själv tycker är bekvämt 

  • Like 2
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Det är väl både behagligare och snabbare att köra din Volvo än större 4x4 oxå Stiffe, då är det ju lätt att plocka mil. 100+ mil på en dag är ju ingen omöjlighet vid transport, det klarade ju till och med Overlanding Golfen :D .

  • Thumb up 2
  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
On 1/5/2020 at 10:26 AM, Lars 9k said:

Hmm.... Volvo ....., de fungerar mest hela tiden, ingen utmaning ju..... 1f602.png

Jovisst när man är över 60 är det inte så roligt mecka hela tiden , den tiden är förbi när man bodde mer eller mindre i garaget för att få Jeepen färdig till nästa körning 😜

att du pallar mecka så mycket hela tiden är en bedrift måste jag berömma dig 😎

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/4/2020 at 7:34 PM, Wiberg said:

Det är väl både behagligare och snabbare att köra din Volvo än större 4x4 oxå Stiffe, då är det ju lätt att plocka mil. 100+ mil på en dag är ju ingen omöjlighet vid transport, det klarade ju till och med Overlanding Golfen :D .

Sant, därför jag har valt XC 70 in , jag vill kunna åka relativt snabbt och behagligt mellan godbitarna 😇

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...